7 oktober 2008

Symammaskin ;)

Har en liten historia bakom mitt syende, eller ska vi säga mitt icke syende. Nu är det så att senast jag sydde var i högstadiet och det var bara det som jag måste sy, annars fick det vara. Behövdes något sys så förde jag det till min mamma för hon är nämligen sömmerska. Även min mommo är sömmerska så jag tyckte att jag inte behövde besvära mej alls. I mina sena tonnår träffade jag min blivande man och det kom fram att även hans mamma och mommo var sömmerskor. Läget var ännu bekvämare än tidigare :), nu behövde jag inte alls bry mej, det var bara att gå till svärmor eller mamma och så var det klart med det. Men med tiden har intresset ökat och nu har jag vilda fantasier om att både sy och sticka och virka de mest fantastiska kreationer någon nånsin sett! Nåjo, jag får ju inse fakta och lite lägga band på mej själv och börja lite mer enkelt, tids nog lär jag mej... Men intresset finns och mer behövs väl inte?? :)
Den fina symaskinen har min man fått av sin mommo för många år sedan och den är fortfarande hur bra som helst!

Dessutom har jag fått grön ljus av svärmor angåendet det lilla bordet på bilden nedanför. Nu ska det slipas och målas :)
Har länge tittat på det lilla bordet som stått i strandbastun och velat rusta upp det och nu frågade jag då äntligen vems det var och om jag möjligen kunde få det. Det visade sig komma från vårt hus från början och jag fick så gärna ta det och piffa upp det :)
Härligt!
Naturligtvis ska det målas vitt! Fortsättning följer...


Då storasyster är i skolan och mellansyster tisdagar och torsdagar är i klubben passar lillebror på att njuta av ensamheten. Här har han busat och tagit ämbaret med löv som storasystrarna plockat och nu låg de utspridda runt fotöljen :)


Kukkuu! Det ekar så roligt inne i ämbaret :)

Javisst ja. Var och tömma loppisbordet igår och många saker fick jag ta hem igen men trots det låg saldot på 87,50€! Inte så illa :)

Nu ska jag njuta av tystnaden och dricka en kopp hett te här framför datorn och försöka hålla förkylningsbasillerna borta. Är ingevidare pigg på att vara ensam med barnen och bli sjuk.

Ha det så bra, vi hörs!

6 kommentarer:

Kamomilla sa...

Bordet blir nog fint!!
Vilken busig kille du har! :)

mitt skärgårdsliv sa...

Bordet kommer att bli jätte fint! Krya på dig, vet att det inte är nåt vidare att bli sjuk och vara ensamma med barnen, är själv gräsänka titt som tätt! Ha det bra!

Lina sa...

Oj, vilka fina bilder! Jag kände igen mig i din beskrivning. :)
Hälsningar, Päivi

Sjöboden sa...

Bordet kommer bli kanon! Imponerad av dig som är hemma med tre barn själv, förstår att du inte vill bli sjuk.

kram Caroline

Vecka - Vecka sa...

Tredje gången jag skriver nu, då sonen har raderat det jag skrivit.. suck!

Oj, vad jag har missat här! Bordet kommer att bli superfint!

Och bara roligt att jag kunde inspirera dig med mössorna! De där "hornen" som blir knutar måste vara jätte långa för att räcka till har jag märkt..Men fina var de ju så där också!

Kram,Lotta

alegni sa...

vilken lyx att ha så många sömmerskor i släkten!
hehe, vilken busunge du har i din länstol :)