15 augusti 2009

Loppis-biten



Tack så hemskt mycket för att ni delade med er era tankar i förra inläggets kommentarbox. Väldigt uppskattat och viktgt att höra att andra har haft liknande tankar. Att det ska vara svårt att släppa saker och ting, vetni. Och när jag är så mycket ensam hemma så kan det vara svårt att tänka på att jag nog inte är ensam om att känna det såhär. Efter en tid kommer man inte längre än sin egen napa. Men det är nåt jag får ta och jobba på... Babysteps, ni vet :)


Ett kuddvar (eller hur heter det? :) med rosor, samt det blårandiga från förra årets "loppisskörd". Ett syns ännu (knappt alls) längst bakom alla, ett sådant dynvar som man knyter fast i långsidan och med ett litet broderat monogram på.

Loppan ja. D.v.s jag tog en helt "appropåare" in via ett loppis i stan idag. Har faktiskt saknat "loppisröjandet" den här sommaren. Har inte hunnit gå på ett enda loppis pga att jag har jobbat (förutom ett lantloppis i början av juli men det räknar jag inte med, det var ju utomhus ;) ).
Ibland har jag suttit här hemma och harmat mej över alla "fynd" som jag missar... Jag vet, det är ju lite att plåga sej själv ;) Men idag gjorde jag som sagt en liten avstickare från butiksresan och blev inte det minsta besviken.






Kuddfodralen kostade 1,20€/st och det fanns ännu flera kvar, borde jag månne se om de finns kvar ännu imårån?? De är hemmagjorda och det gillade jag.
Skålarna med rosenmönster kostade 3€ för 4st (borde matcha de små expressokopparna jag hittade på lantloppiset).
Siffran "1" kostade 1€ och här måste jag tillägga att jag inte ännu känner mej säker på om jag gillar bokstäver och sifferskyltar eller inte (man ser ju mycket av dem hos var och varannan bloggare :) ) men den här kunde jag ju inte bara lämna där... Och den vita skålen bar jag hem för också 1€.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej lilla loppan, oj oj oj, måste få berätta att jag gillar Din sinnliga & sköna blogg, som jag trillade in på av en händelse!

Har Du lust att vara med och tävla på min blogg, så är Du välkommen. Jag lottar ut priser från Lisa & Smällkaramellen, som jag tror att Du kommer att gilla!!

Trevligen från Agneta, mitt i den skånska Österlens-spenaten

alegni sa...

vad fina fynd! om du bestämmer dig för att du inte gillar ettan kan du ju lotta ut den :)
önskar dig god loppislycka om du besöker loppisen idag igen!

mitt skärgårdsliv sa...

Fina fynd du gjort. I sommar har jag hunnit med att besöka loppisar borde ta mig till dem oftare för man gör ju alltid nåt fynd. Trevlig söndag!

Kamomilla sa...

Halloj!
Vulka fina fynd du gjorde! Det var ju bra det, att du slapp gå hem besiken.. :)

sand mellan tårna sa...

Gillar bokstäver, och siffror var ju jätetfint!!

Den där frittfallmojängen ..... den var 100% lycka för mig. Det suget i magen när man faller fritt är det inte mycket som slår. Har alltid gillat sånt. Även om jag var så nervös när jag satt däruppe och bara väntade på att det skulle börja falla..... det är låååånga sekunder. Man bygger upp en nervositet av vad som komma ska.... ingen väg ut så att säga.... bara ner! hihi.

Kram Linda

StrandviksVillan sa...

Hej där!
Hoppas du "kommit i balans" nu med dina funderingar.

Fina saker du fått tag på!
Själv jobbar jag ju på varuhus och känner igen det där du skriver om att gå miste om fynd. Ser ju tyvärr mycket fint på jobbet och särskilt när det är rea blir det "lite jobbigt" för man vill ha så mycket.
Jag lär nog inte få tag i några Tine K saker, men det gör inget, för jag är mest ute efter inspirationen. Man får ju ta till sig och komma till en egen version istället ;)

Ha en bra ny vecka!
Ann-Christine

Fam. M sa...

Halloj! Vilket j-kla loppis hittar du!! ;)

sådär billiga priser "riktiga loppispriser" Så ska det va´Go girl!

Vecka - Vecka sa...

Vilka ljuvliga fynd du gjort! Den ettan skulle jag ta när som helst!

Kram,Lotta