10 oktober 2008

En liten snabbis

Hyllan jag målade fick en ny plats i matsalen

Lillebror har varit ganska flunssig i några dagar nu och väldigt klängig och gnällig. Inatt sov vi nästan inte alls... Jag misstänker att han har öroninflamation så vi ska till läkaren idag för en koll.

Visar dock bild på det lilla bordet som jag målade om. I samma veva målade jag en hylla som varit träfärgad och flyttade plats på den till matsalen. Tycker att hyllan fylle ett litet tomrum på väggen så jag är nöjd :)

Paret som byggde huset vi bor i har i tiderna skicka kort till varandra. Antagligen då de ännu inte var gifta. Väldigt gulligt tycker jag och dessutom roligt att de ännu är välbehållna!


Här är en överblick av väggen i matsalen. Visar mer en annan dag :)


Märkte att jag satt in bilderna i "fel" ordning och det bara krånglade då jag försökte flytta om bilderna så det får nu bli såhär då :)
Bordet är nu målat och får stå i tamburen/hallen. Det är ganska lågt så jag kan inte ha så mycket saker på det då jag har många nyfikna små händer...





Idag (och igår) är det höstmarknad så vi tar en sväng inne i stan oxo, får se om nåt förljer med hem :)
Hoppas lillebror årkar vara i stan med oss för jag måste storhandla inför helgen... Pust, ser inte så mycket framemot att springa i butiken med alla barnen med.

Vi hörs!

8 kommentarer:

Galleri MochB sa...

Inge kul med sjuka små barn... :O( Förhoppningsvis kryar ni snart på er. Vilken härlig symaskin du har! Och om alla de där har varit sömmerskor, så månne det inte finns någon liten gen sparad åt dej också...:O) Mysigt med hyllan. Jag är lite hyllgalen så hos oss finns de också lite överallt. Ha en skön helg!

mitt skärgårdsliv sa...

Hoppas ni kryar på er! Bordet blev ju fint som du målat, å vad mysig tapet ni har. Ha en riktigt trevlig helg!

ps. Det blev sylt av plommonen :)

♥ Fyra årstider sa...

Vad roligt att du hittade mig så jag fann dig. Tapeten som du har, har jag sett hos några vänner, den är super fin.
Kram Lotta

Vecka - Vecka sa...

Tråkigt med flunssa.. jag lyckades - ta i trä - undgå att bli sjuk den här gången..

Bordet är jätte fint! Känner igen det där med att inte kunna ha något på låga bord.. helt hopplöst för tillfället..

Hyllan blev ju jättefin! Ser fint ut hela rummet . blir roligt att se mer en annan gång!

Trevlig helg!

Kram,Lotta

♥ Fyra årstider sa...

Ville bara önska dig lycka till i min tävling och fortsatt skön helg.
Kram Lotta

alegni sa...

hoppas förkylningen går över snart! vår äldre son har gått med sin mononukleos i sex veckor :(
er tapet är jättefin, o tänk så kul att bordet hittat hem igen!

Lina sa...

Så härligt att lära känna husets historia! Har ni rötter där eller hamnade ni där mera av en slump?
Hösthälsningar, Päivi

PiaMaria sa...

Synd om sjuka barn är det....

Vilka fina bilder du kommer med!

Kram Pia