15 oktober 2008

Badrumsfunderingar

Vårt badrum är just och just 1 år gammalt och jag går "redan" i tankarna på ett ansiktslyft. Badrummet i sig är funktionsändamånligt men det är smådetaljer jag hänger mej upp på.. Det borde inte störa mej men... :)
Här står jag i dörröppningen. Solen lyser för fullt där ute och bländar på hyllan till vänster...

Mönstret i golvet har svärmor räknat ut och kaklat efter mina önskemål. Jag hade aldrig klarat av det. Gillar det massor!
Den snygga retrovågen är ett fynd i vår gamla kallvind. Där låg den bland sågspån och bara väntade på mej :)

På hyllan ryms en hel del men allt vill man ju inte alltid visa :) men t.ex raklöddret och rakvattnet hade inte plats någon annanstans.
Den bruna korgen är till bristningsgränsen fylld med tuber och burkar... Dax att rensa kanske??

Gillar inte de fula blöjpåsarna så jag radar blöjorna i korgen. Dessutom är de ju nära tillhands då de behövs.

Min kameratelefon är så dålig på detaljbilder så det blir inga sådana nu men jag älskar denna hängare/knagg. Den är från Pentik, en butik med många härliga saker.
På knaggen hänger en handduk, sötvatten pärlhalsband och några lavendelkvistar från min mammas trädgård.

Handfatet vi skaffade är alldeles för litet för vårt behov. Med 3 barn som ska tvätta händera samtidigt blir det ibland lite bråk om vem som var först... *suck* :)
Allternativt så kan jag tänka mej att lägga ett slags bord runt om, om ni förstår hur jag menar..?
Nåja, vi får se vad min andra hälft tänker om saken.

Och det här är ett måste för förändring. Lösningen var tillfällig, med de små krokarna för handdukarna, som redan varat i ca 1 år. Börjar nu tycka att det är dax att göra nåt. Vill ha ett snyggt skåp eller en liten byrå kanske? Vet inte än men jag kanske vet sedan när jag set "det" :)

Egentligen borde jag packa våra väskor för om några timmar startar vi till Ingå. Kommer antagligen att vara utan dator resten av veckan för ett åskväder hade ställt till det för mina föräldrars dator förraveckan och den funkar inte än...

Så om inte annat så ska ni ha en härligt skön helg! :)

6 kommentarer:

Anastácio Soberbo sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Vecka - Vecka sa...

Hmm.. lite skumma kommentarer du fått tidigare. Har någongång blivit varnad för att gå in på såna där kommentarer. Kan innehålla virus! Men det behöver ju inte vara så..

Visst är det tråkigt då man tröttnar på badrum efter en tid. Det är ju inte det lättaste rummet att göra om.

Men det ser ju riktigt fint ut iallafall! Blir nog bra med de lösningar du ha tänkt dig.

Kram,Lotta

Kamomilla sa...

Trevlig resa!!

Klicka inte upp kommentarerna, precis som lottaspace sa- de kan vara virus!!!

alegni sa...

bara du lägger fram förslagen på rätt sätt får du nog med maken på noterna ;))
hoppas ni får ett trevligt höstlov!

Sjöboden sa...

Jag vet precis, vårt tv-rum är oxå bara något år, men vill göra om NU!
Ibland får man försöka med små detaljer, kan göra mer än man tror för helheten.

Kram Caroline

PiaMaria sa...

Jep...gå inte in på kommentarer som kommer annanstans ifrån utan att du bjudit in folk...jag hade några konstiga fashiongirls from India hos mej och det var inget annat än Spam....

Bilderna är fina. Korgar, korgar och mera korgar är mitt tips,..då gömmer man mycket på ett snyggt sätt.

Ha en skön helg!

Kram Pia