4 oktober 2008

Pysselvecka

Tänk vad tiden går då man har roligt! :) Vi har haft en riktig pysselvecka med barnen och så har jag haft fullt upp med mitt bord på loppiset som jag reserverade till denhär veckan. Kunde inte tro att det skulle ta såå mycket tid till att samla ihop saker och sedan ännu prissätta dem... Pust!

Skålen har jag i tiderna gjort, därför är den blå dekorationskanten så ojämn...


Min mans släkt bor alla tätt nära oss och flickorna älskar hans farbror med fru så dit springer de ofta (frun bjuder alltid på glass :) ) och en dag kom Matilda hem med de sötaste små morötter jag har sett. Och såå goda!
Nästan så jag ångrar att vi inte har en egen liten bit jord som vi planterat morötter och sallad och sådant på... Men tiden räcker inte till helt enkelt. Kanske om något år...


Mums!

Denhär moroten var barnens favorit! Visst är den rolig :)


Sedan fick jag fnatt en dag och bakade så det bara osade i köket. Barnen hade ju inte heller nåt emot att få hjälpa till. Mest med att skrapa skålarna :)
Det blev kanelbullar, äppelgrottor och bröd (som jag glömde fota). Har aldrig lyckats med mina brön, antingen har de blivit för kompakta eller för degiga eller så har de inte jäst alls, men denhär gången blev de jättegoda och helt perfekta! Nu fick jag mer självförtoende och ska baka frysen full :)

Kanelbullar och äppelgrottor. Mums!

Bloggandet är en skatt. Tänk så mycket inspration och idér alla delar med sig! Det här pysslet snubblade jag in på någonstans (minns inte mer var tyvärr) och tänkte genast att dethär var nåt för mej och flickorna. Kan ni gissa vad? :)
Man behöver dethär för att pyssla:

Matilda koncentrerar sig på att få rönnbären rätt.

Melissa gör en åt farmor. Hon blev så glad för presenten.

Färdig! Visst är den söt och så dekorativ.

Och sedan hade vi premiär för pepparkaksbak! Oj vad flickorna hade roligt :)
Fast jag tror att vi väntar minst en månad tills nästa gång, annars är det inte roligt mer...

Gott!
Idag ska vi på 3-års kalas till en kompis. Trots att jag varit till stan så gott som varje dag den här veckan har jag inte köpt en present ännu... Det blir att göra innan vi åker till födelsedagsbarnet istället då. Och fast jag har själv 2 flickor får jag nog fundera lite vad småflickor i den åldern tycker om. Knasigt... :)

Solen skiner och vädet är fint. Kan man hoppas på att det håller sig hela helgen månne?? Regnrusk är så trist...

Ha det så bra! Vi hörs.

6 kommentarer:

alegni sa...

vilken pysslig samling ni är o vilken energi du har! allt ser bara perfekt ut! jag har också bakat kanelbullar idag. det är faktiskt ett år sedan sist!
ha en skön helg!

alegni sa...

det där med kaffe var ju intressant. det ska jag pröva nästa gång jag minns. du kan ju påminna mig om cirkus ett år ;)

Vecka - Vecka sa...

Tack så mycket! Hoppas verkligen jo att sminkväskorna säljer!

Så mysigt ni haft det! Väntar själv på att min Max ska bli så stor så att vi kan börja baka och pyssla tillsammans!

Hoppas kalaset var roligt och att du hittade någon fin present!

Ha en skön söndag!

Kram,Lotta

Kamomilla sa...

Härligt att pyssla med barnen.

PiaMaria sa...

...jag missade Strömsö idag för att jag fastnat helt på din blogg....

:o))

Får jag sätta den bland mina favoriter?


Kram PiaMaria

PiaMaria sa...

Jepjep...jag får ta igen Strömsö imoron! Tack, jag har lagt en länk till din sida på min blogg!

Kram Pia