15 juni 2009

Rusk och recept

Taget igenom fönstret, det var så kallt ute i regnet och blåsten..
Du ska inte tro det blir sommar.....
Nu så vill jag sjunga att sommaren är min......
Mitt sommarlov, vad jätte skönt mitt sommarlov ska bli...


Vattnet har stigit, ser ni?
Ja, var håller sommaren hus?? Snart är midsommar här och kvällarna blir sakta mörkare (pessimistiska jag) an efter.
Hos oss har vi idag regn och rusk, och igår hade vi ett riktigt brak åskväder. En riktigt höstig väder. Blä! Vädret är i takt med mitt humör idag, eller hur ska jag beskriva det...
Har dessutom satt eld i kaminen i vardagsrummet för vi har så kallt när det blåser i knutarna...

Ä
r ganska trött i kropp och själ efter helgens jobb. Har varit ensam på två avdelningar, inte så att jag har haft slitsamt, utan snarare att jag har slitits mellan hushåll/barn och jobb. Pust!

Jag orkar nog, men ibland sku man bara villa lägga allt på paus en stund....


För att pigga upp flere av er därute, som kanske också är trötta på ruskvädret, så lägger jag in receptet på jordgubbspajen. Den är så god och enkel att laga, passar bra som en sista-minuten släng-i-hop paj för oväntade gäster. Förutsatt att man har alla ingr. hemma såklart :)
Mums!




Hej sålänge på er där ute, hoppas morgondagen är en bättre dag!

Åtminstone ska jag njuta av min lediga dag, äntligen!


Kram!

9 kommentarer:

alegni sa...

det är verkligen tråkigt väder. efter en lång vinter tycker man ju att man vore förtjänt av lite sol o värme...
det där receptet ska jag definitivt pröva. mycket snart!

Sussie sa...

Härligt med jordgubbspajsrecept, det piggar alltid upp med nybakatdoft i huset :) Önskar dig en härlig midsommar.

Lina sa...

Fin liten blogg du har:) Den där pajen ser inte ut att vara fy skam...
/Lina

Anne sa...

Hej!
Ja, vädret är ju tristare än tristast, men vi får hoppas att det vänder snart och den riktiga sommaren kommer!

Vilket fint skåp du fått, fitn tycker jagmed målat på insidan, även om du inte "fick" måla så tycker jag det blev ett lyft för skåpet.

Härligt med dambastukvällen du skrev om - önskar jag hade en bastu!

Hoppas ni får en fin midsommar,
Kram Anne

StrandviksVillan sa...

Kikar in för att önska trevlig midsommar, oavsett väder! Man kan ju ändå vila, njuta av god mat och umgås med vänner ;)
Kram Ann-Christine

Marie//Tekla Maräng sa...

Vill tacka för dom värmande orden och tankarna som Yuna och jag har fått.
Oj vad det är ruskit väder på dessa bilder, vi får hoppas att solen hittar oss skandinaver nu till midsommar helgen.
Trevlig midsommar, kram Marie

mitt skärgårdsliv sa...

Kikar in för att önska dig en riktigt trevlig midsommar helg!

Marie//Tekla Maräng sa...

Hej tittar in igen för att *säga* att du har något att hämta inne hos mig.
Kram Marie

Vecka - Vecka sa...

Hej!
Visst var det tråkigt väder på midsommar men nu är det ju härligt!

Kram, Lotta