20 oktober 2008

Höstlov - del 1

Detta är vad man nästan bara såg av lillebror under vistelsen på fartyget! :)

Tänk att man vissa dagar har så mycket att göra att man nästan inte hinner sätta sig ner och äta en bit mat... Och då är jag "bara" hemma med barnen. Idag var en sån dag och nu äntligen tar jag mej tid att sätta mej här en stund med er :)

Har många bilder jag vill visa er, tror därför att jag berättar allt i 2 olika inlägg. Skriver idag om del 1.

Oj! Wauw! Säger lillebror när han ser kranlastaren.


Hamnar kan se väldigt trista och tråkiga ut. Dessutom ösregnade det. Tyckte lite lite synd om hamnarbetarna...


Lasten var så intressant som betong/cement säckar...


Just nu står det totalt stilla i mitt huvud vad dethär heter men kallar det nu för styrhytten för att ha något namn. Fartyget är inte speciellt stor och de kör just nu mellan Ingå och St.Petersburg.


Jag hann t.om. få en bild på barnen tillsammans. Annars var de nog alla utspridda runt om på fartyget.


Här dansar flickorna "disco dans" som storasyster kallade det och dricker kokis. Lyx enligt tösarna :)




Såååå många knappar man inte fick röra. Mamma hade nog lite hektiskt att hinna se efter lillebror imellanåt...


Vi har haft ett härligt höstlov! Vi har haft sådär passligt att göra så man har hunnit "vila" upp sig. Dessutom väldigt hälsosamt att komma bort hemmifrån lite imellanåt, tycker jag!

Vi väntade på att Melissa skulle komma hem från skolan innan vi startade iväg, bilen fullastad så man kunde ha trott att vi skulle flytta. Men 4 dagar och 4 personer, varav 3 är barn, så behövs det mycket byteskläder. Då vi kom fram till fartyget hade det redan hunnit bli mörkt. Att köra till Ingå tar vanligtvis ca 1,5 timme men denhär dagen tog det 2,5 timmar. Plöttsligt kom jag ihåg att jag glömt blöjorna så vi fick svänga in till ett butik, sedan var någon kissnödig osv...

Resten av kvällen och nästa dag gick mest åt till att gå på upptäcktsfärd... Lillebror gillade de stora lastkranarna och ville bara titta ut helatiden :) Han hade så härliga kommentarer som "wow" "titta där" "ooj" och "många". Tänk att det kan vara så inbyggt i generna att vara pojke och intresserad av maskiner? Efter 2 flickor med bara barbien och ponnyn, glitter och glam så är det riktigt roligt att få följa med och se hur en pojke ser på omvärlden :)


Nu ska jag riktigt just krypa ner i kojs för klockan har hunnit bli tusen. Kollar imårån vad ni haft för er!
Vi ses!

5 kommentarer:

Vecka - Vecka sa...

Vilken mysig resa ni verkar ha haft!

Ha det bra!

Kram,Lotta

mitt skärgårdsliv sa...

Måste ha varit spännande resa för lillebror. Kan tänka mig att du hade fullt upp att hålla koll så han inte trycket på knapparna, har en själv i huset som är pytt på att röra allt ;)

Sjöboden sa...

Vilket sjå att åka iväg med tre barn själv... Men vad roligt ni verkar ha haft!

Kamomilla sa...

Fullt upp med en sån lillkille! :)

PiaMaria sa...

Oj vad jag blev varm om hjärtat när jagt såg dina fina bilder!!!
Ni hade säkert ett jättefint lov hos pappa på båten!


Och jo, Carlo är nog carl i huset nu när den riktiga karln är borta....tror han i alla fall! ;o))

Vad som är lite extra lustigt i historien är att Seppo är katt till vår granne som är en känd (kort) sångare...och vi skrattar alltid att han skaffat sej en katt som är större än han själv så att NÅN kan försvara deras hus..... :0))

kram Pia