9 mars 2009

I vårt kök

finns det mesta jag behöver. Nästan viktigaste för mej är kaffekokaren, utan den skulle jag inte fungera ordenligt.
Får jag inte den dagliga dosen koffein genast på morgonen så får jag huvudvärk... och då är jag inte trevlig.
Det jag sku villa ha mer av är förvaringsutrymme men eftersom vårt kök har ganska lite väggyta så blev det som det blev, med 3 höga skåp och resten sedan lådor.
Får se hur länge det hålls så här städigt, känner mej lite obekväm med så tomma ytor. Oftast råder det ett organiserat kaos i mitt kök....
:)














Hoppas ni har en trevlig fortsättning på veckan!
:)
(och som vanligt hade jag en helt annan ordning på bilderna men nu blev det inte så, underligt att det inte vill)

8 kommentarer:

Kamomilla sa...

Ni har nog ett jättemysigt kök!

Galleri MochB sa...

Dricker jag kaffe blir jag hyper och får inte sova på kvällen...:O) Vi har också mest lådor i vårt kök men jag tycker det funkar bra. Nu vill jag också ha örter i mitt köksfönster...

Anne sa...

Kul att få se många fina bilder ifrån erat kök - såg jättemysigt ut!

Jag behöver också min dagliga kaffedos (en sisådär 8 koppar är lagom) annars blir det huvudvärk och otrevligt humör :)

Ha det så gott,
Kram Anne

alegni sa...

jag håller med kamomilla om köket! dessutom finns där flera saker som också finns i vårt kök (kökshandduken, brödburken, diskborsten...)
absolut måste man få kaffe i blodådrorna på morgon, annars kan man lika gott gå o lägga sig igen o vänta till nästa dag ;)

alegni sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
mitt skärgårdsliv sa...

Så fint kök!! Jo kaffe på morgonen är ett måste :) Trevlig vecka till dig med!!

Fam. M sa...

Så fint med örtkryddor!!! Mina odlingar knakar i min låda, rucolan verkar verkligen vara en snabb sort! =) Ni har så fint kök!

Marie//Tekla Maräng sa...

Mysigt och fint kök och kök ska ha ett organiserat kaos för att vara ett kök i bruk.
Kram Marie:)