25 april 2009

Veckoslut


Hej alla! Jag trodde aldrig att en fredag kunde vara såå rolig.
Att sätta sej i bilen och veta att arbetsdagen är slut och nu finns bara frihet - i 2 dagar bara visserligen, men ändå :)
Vädret har varit ljuvligt, t.o.m + 15 i skuggan!!


Jag trivs helt bra på jobbet, vikariatet jag fick är för tillfället på ett dagis och jag har blivi så förälskad i en liten 1½ år gammal kille, han är bara för härlig :)

Största skillnaden jag hittills har märk med att vara på jobb är att jag har inte släpat hem kassvis med mat. När jag kommer hem finns samma mat kvar i kylen, mjölken håller på att bli gammal (mot att vi förut drack 10l i veckan minst och nu har klarat oss på knappa 3l) och allt ligger kvar på samma ställe som när vi lämnade huset på morgonen. Underligt men skönt.


Åkte hem via blomsterhandeln igår och köpte hem lite nejlikor för att fira att det är FREDAG. Hittade t.o.m. ranunkler (men de var oranga!!), härliga hortensior och annat smått och gott men det hämtar jag en annan dag.
Pelargonerna hittade jag också men det fanns bara i "mommoröd" färg och ceriserosa... Inte mina färger precis. Jag får bara vänta på att mina vita (från förra året) ska växa till sej och börja blomma.


Nu har jag druckit kaffe (som jag inte känner smaken av pga snuvan) och ska ta itu med lite hushållssysslor jag inte hunnit med - sedan ska jag till stan och shoppa! :)
Mycket jag vill ha men tror jag satsar på skor till både mej och lillebror.

Ah vad skönt det är med veckoslut!

9 kommentarer:

alegni sa...

du låter nöjd med din tillvaro, men så har du ju bara arbetat en vecka ännu ;)

Kamomilla sa...

Låter bra. Jag vet att det är ganska tufft att orka med både dagisbarn och egna småttor... Nu är ju mina stora redan, men det var en tuff period när de var små och jag själv jobbade med små barn hela dagen.

Fördelen med branschen är lediga helger och att man inte behöver ta jobbet med sig hem!!

mitt skärgårdsliv sa...

Jag har missat att du börjat jobba :) visst är det härligt när fredagen kommer och man kör hem från jobbet och vet att två lediga dagar väntar!! Härliga sommar bilder du visade i förra inlägget. Ha en bra dag!

Anne sa...

Kul med vikariat, dte hade jag missat, grattis!
Men visst är det något speciellt med veckoslut, eller ledighet när man jobbat en hel vecka, nästan magiskt =)

Härliga bilder från sommaren i inlägget innan, erat hus ser ut att ha ett helt makalöst vackert läge!

Jag längtar som du efter pionerna, men även efter rosorna!

Kram Anne

Flaggduken 2 sa...

Det var en envis vårförkylning du fått. Själv är jag hemma med en sjuk son så det går nog mycket nu...
Krya på dig!
Kram Petra

Nicole sa...

Vilka vackra bilder!
Hoppas att ni kryar på er alla nu så att du orkar både med jobbet och allt hemma!
Jag jobbar ca 50 % nu medan jag är vårdledig, men till hösten ser det ut att bli 150 %. Suck!! Men det ska nog gå på nåt sätt det också...

Fam. M sa...

hej! Sku de kanske passa om vi sku komma imorgon nåt efter 17 o före 20.... ;)? En sväng?

Vecka - Vecka sa...

Hej!
Skulle bara titta in hastigt och svara på din kommentar, men här blev jag ju en stund. grattis till jobbet!

Hoppas du kommer att trivas!

ha det så skönt och glada vappen!

Kram,Lotta

Backstitch sa...

Hejsan!
Tittade på dina underbara sommar bilder. Jag brukar inte gilla sommaren eller rättare sagt värmen men just nu (efter att ha sett dina bilder) kan jag bara inte låta bli att längta.
Kram Moster