22 april 2009

Längtan



efter varmare väder!

Nu har jag varit 3 dagar på jobb och nu börjar jag vänja mej. Inte minst med att det är så mycket att komma ihåg men barnen fick världens dunderflunssa under helgen och smittade ner mej. Har varit på jobb ändå för jag har varken haft feber eller stegring men nog en outtömlig kran med snor där näsan skulle vara, en plåtburk på huvudet och bomullsstussar i öronen.

Några mornar i rad har vi haft svagt minusgrader då jag stigit upp, väldigt trist då man vet att maj är så nära.
Jag väntar ju på sol och värme, capribyxor och linne...

För att bota min eländiga flunssa och sommarlängtan bläddrade jag igenom lite av förra sommarens bilder. Utom den översta, den är säkert 3 år gammal, men den är så härlig. Så sku jag villa vara hela sommaren lång, på en hängmatta i björkens svalkande skugga....

**Duns**
Ajoo, jag är ju på jobb hela sommaren.....
Men redan bilderna piggar upp mej så det gör inget :)


Lillebror och pappa klipper gräset en varm julidag
Väntar såå att pionerna ska blomma igen :)



Min syster och hennes pojkvän på vår strand


Melissa


Matilda


Vad vore en sommar utan studsmatta? :)


Här ser man stranden från verandatrappan.


Vill också ha sommarbrun hud...

Lovade visa vad jag köpte hem från Våga-kvällen men nu har min karl åkt bort den här veckan och tagit kameran med sig och de ilder jag redan hade knäppt och överfört på datorn åkte med i hans laptop *typiskt* så dem visar jag sen senare.

Nu är det dags för sängen för mej så jag orkar upp när klockan ringer 5.30 i mårån bitti...
*gäsp*

6 kommentarer:

Galleri MochB sa...

Även vi har varit dunderflunssiga i olika repriser... Hoppas ni mår bättre nu! Vilka härliga somriga bilder. Och lyckans er som har en egen strand!!!

alegni sa...

underbara, underbara sommarbilder. vilken lycka att bo på ett sånt ställe!

Funccis sa...

Hoppas du mår bättre! Vilken maximal otur att bli sjuk just nu då du börjat jobba! Strandbilden liknar JUST EN KOPIA av min mans barndoms sommarställe, där vi också vistats jättemycket, Kärpe, mitt emot Sarfsalö bro. Just nu i Kimito och sörjer ihjäl mej, hunden Oliver ej längre med. Måste ut och kratta, MÅSTE! Hoppas du kan vila upp dej över helgen!

Kamomilla sa...

Sådär brukar det gå när man börjar jobba... Trivs du annars?

Härliga bilder du visar, ni har ju en helt underbar strand! vilken lyx!!!
Ha ett skönt veckoslut! Nu kommer värmen!
Kamomilla

Fam. M sa...

NI har faktist härligt ställe med sandstrand nedanför trappan typ =) *avis* =)


Tänkte komma förbi nåt nästa vecka kanske hur är ni hemma? När slutar du på dagarna?

Flaggduken 2 sa...

Så rara sommar bilder & barn du visar.
Kram Petra