8 april 2009

Mycket på gång



Inte minst med barnen och andra vardagliga grejer men nu har min man gått och brutit benet. Inget farligt har hänt, bara ett felsteg på landgången från M/Aux Alexandra och det var hänt. Egentligen skulle han ha åkt på jobb i söndags men nu istället är han hemma på sjukledigt i 4 veckor.
Ni kan ju gissa hur roligt det är att ha sin karl hemma men har ingen hjälp av honom...? Där ligger han på soffan och delar ut order... ;)

Planteringarna vi gjorde i slutet på förra veckan har börjat komma upp, jätte roligt. Jag är minst lika entusiastisk som barnen :)
Men dem visar jag en annan dag, här är istället vad jag köpte i Plantagen förra veckan och som jag "påsk"planterade i en liten balja.





Återkommer igen när jag har plassligt med tid!
Ha det så bra!

5 kommentarer:

alegni sa...

oj, vilken otur han hade!
du kan ju trots allt bära saker till honom i soffan, sånt som han inte behöver benen till, t.ex. till att vika tvätt ;)
vilken fin balja!
glad påsk till hela familjen!

Galleri MochB sa...

Härligt påskpynt! Och kanske ändå trevligt att ha mannen hemma... ;O)

Kamomilla sa...

Oj oj oj... Vad typiskt! men tids nog tröttnar han på att ligga på sofflocket och börjar pynja med nåt han också. Man kan göra allt möjligt fast man har benet av *vet* ;)


Glad påsk!

Funccis sa...

" Kärlek är, att han fortfarande sitter kvar på soffan efter 16 år". Nå, skämt åsido, hälsa din man! Jag ligger mest på soffan efter en operation. Vackra blomster, snygga bilder! Glader och Trevliger Påsk, trots allt!

mitt skärgårdsliv sa...

Så fin plantering du gjort. Det kan ju vara roligt att ha hem mannen lite extra fast han tillbringar mycket tid i soffan :) Önskar er en riktigt GLAD PÅSK!!