10 april 2009

Långfredag


Det är presis det vad jag är rädd för, att denna fredag blir låång... Mellansyster började spy inatt och har ännu för någon timme sedan inte mått bättre än. Nu går jag och väntar att de andra också ska bli sjuka... Jag vet, jag är lite pessimist...
Det är inte en värst roliga inlägg jag skriver, alla bara är sjuka jämt :/
Hoppas det bättrar snart... :)

Förra veckan satt jag och sydde lite, närmare bestämt en liten duk att ha i brödkorgen. Tyget har jag köpt från en nätbutik för ett år sedan och har inte riktigt vetat vad det sku bli av förrän nu...


Sedan slutade symaskinen fungera, den hade lite konstigsta ljud innan. Jag är säker på att det beror på alla knappnålar lillebror pluttat in genom små hål och springor i symaskinen.
Ja just det - jag ska få en ny symaskin. Hade ett sent kombinerat 30- och 2 års kalas på alla hjärtans dag för släkten och då fick jag veta att de skramlat ihop en gemensam present till mej - en symaskin :)

Fick ett meddelande förra veckan att leveransen är försenad och den kommer först i slutet på april. Då är den redan 1 månad försenad.
Och jag med mitt dåliga tålamod....





Där ovan var lite bilder från mitt pysselbord i sovrummet.

Gott med lite kaffepaus mellan varven....



Om inte annat så måste jag nog passa på att önska er alla en Glad påsk!

7 kommentarer:

Kamomilla sa...

Voj nej... Jag bävar också, vi har magsjuka på jobbet... :(

Hoppas ni klarar er, ni övriga och att påsken inte blir förstörd! Inte lätt för gubben din att rusa till toa heller, med sitt gipsade ben... *vet* Jag var fotopererad en gång och gick på kryckor och så fick jag magsjuka med tillhörande diarre´... oj arma dagar. men jag dog inte utan blev nog starkare...

Kram

Galleri MochB sa...

Hos oss har det ju också varit mest sjuklingar den senaste tiden... Hoppas ni kryar på er! Det värsta tycker jag är att gå och vänta på följande som skall insjukna... Symaskinen tycker jag ändå du skall spara även om du får en ny. Den är rätt charmig... :O) Glad Påsk på er!

Sjöboden sa...

Glad Påsk!

Kram C

Marie//Tekla Maräng sa...

Nej stackars er med magsjuka.
Hoppas att övriga klarar sig och att ni får en Glad Påsk:O)

Gårdsromantik sa...

Men så mycket vackert - de där söta skorna fatnade jag mest för!

Glad Påsk!

Kram Maud

Fam. M sa...

Glad påsk på er!!!Hoppas ni kryar på er! Vadär det jag läser att "gubben din" stukat sitt ben? Thats not nice! Hälsa honom !! Vilka ställen/vilken rutt seglar de nu?

alegni sa...

ojoj, hoppas hon känner sig bättre redan o att ni andra slipper drabbas!
fina bilder igen, o brödduken är jättesöt. min hjärna började direkt fundera om jag har nån överlopps lämplig tygbit nånstans ;)