3 april 2009

Planteringar




Jag och barnen pysslade här en förmiddag... Vi hade köpt hem olika frön redan för någon veckor sedan men inte fått dem planterade än, och så bestämde sig mellanfröken för att nu är det dax att göra nåt av dem.
Jag hade inte ens skaffat planteringskrukor då än... men nöden har ingen lag (och dessutom hade jag kollat på Strömsö till all tur) så vi rev remsor av en tidning och rullade ihop krukor av dem.
Simpelt, ekonomiskt och ekologiskt :)

Nu väntar vi med spänning på vad som kommer upp först!









Sedan kom storasyster hem från skolan och vi tog mellanmålet med ut och satt i solen och njöt!








Igår var det mulet men idag lyser solen åter och vi ska gå ut och hjälpa våren lite på traven... :)

10 kommentarer:

Galleri MochB sa...

Strömsö är bra... :O) Spännande att se vad som kryper fram ur burkarna! Trevlig helg!

alegni sa...

så härligt ni ser ut att ha det tillsammans, du o barnen!
ha en skön helg, hoppas ni hålls friska nu!
kram

Anne sa...

Vad mysigt det såg ut med "planteringsverkstad"!

Jag måste ockås få ned mina frön i jorden, jag har inte hunnit, det är hemskt egentligen :)

Hoppas ni får en fin helg med härligt väder!

Kram Anne

Kamomilla sa...

Vad mysigt! Roligt att du orkar pynja på med dem fast du känner dig mökkihöperö! :)

Marie sa...

Vad mysig ni verka ha det och vad spännande och se vad som kommer upp.

Min son sådde frön på dagis hätr om veckan och fröken sa att nu får de vänta en stund innan fröna kommer upp. När jag kom för att hämta honom senare på dagen så berättade han vad de hade gjort och sedan skulle vi titta på fröna som hade spirat enligt honom. Fröken sa ju att de skulle vänta en stund :) De små liven är allt för söta.

Ha en fortsatt mysig kväll, kram Marie

Fam. M sa...

Det ser roligt ut! å vad fina järnpinnar! Har du fixat dem själv?

Funccis sa...

Härlig ide' med tidningspapper! Bara å plantera ut allt sen. Jobbigt det där med blommor för mej som bor på 2 ställen sommartid. Man är alltid på fel ställe. För att inte tala om att ha ett grönsaksland. Jag har gett upp av dålig erfarenhet, man kan be grannen sätta upp värme på stugan, plogning vintertid å sånt. Men inte å sköta blommor och örter. Ha det bra där!

Marie//Tekla Maräng sa...

Smart, fint, ekonomiskt och ekologiskt fina krukor.
Så mysigt det ser ut när barnen planterar. Är det du som skriver så fina skyltar?
Härligt när man kan fika och dricka saft ute.
Så fint du har gjort det högst upp på din blogg.
Kram:)

tina | pepparochvanilj.se sa...

Vilket fint tips! ska definitivt skapa mina egna små planteringskrukor av tidningar i år :)

K R A M // T i n a

mitt skärgårdsliv sa...

ifjol gjorde jag liknande "planteringskrukor" väldigt ekonomiskt är det :) Härligt med sol! Trevlig påskvecka till er!