15 april 2009

Det blev en dag på stranden...

Solen har varit framme idag och värmt våra bleka vinterkinder :)
Jag kan inte förstå att dagarna går så snabbt frammåt, snart är det valborg och efter det är det redan maj!



Barnen fiskar efter småkräk

Mamma njuter av en kaffepaus i solen

och passar mamma inte på blir hon utan... :)



"Påskprickarna" gillade lillebror och ville ha dem igen :)


Bäst att passa på nu att njuta av strandlivet för jag har nämligen fått inte ett - utan två jobb innom loppet på 2 veckor! Helt ofattbart att jag efter 8 år hemma med barnen ska börja jobba. Och jag börjar redan inkommande måndag!
Det andra jobbet börjar 1.6.
Det ska bli helt roligt, har en tid redan känt mej rastlös här hemma...

Det ena jobbet sökte jag som sommarjobb och det andra ringde jag i januari på men då hade alla platser redan blivit fullsatta men den vänliga damen i andra änden luren tog ändå upp mitt namn och nummer - ifallomatt, sa hon.
I går ringe hon sedan till mej och undrade om jag ännu är intresserad. Och det var jag nog :)

Det här med dagis är ett annat kapittel för sej, det ska sparas hit och det ska sparas dit i vår stad i år så det är ont om platser men till all tur har jag hittat en annan tillfällig lösning. Men till hösten har jag nog som planer att de minsta ska få gå på dagis, storasyster går då ju redan i andra klass. Stora tösen!

Jag har börjat få brådis att få alltmöjligt (både viktigt och oviktigt) gjort tills nästa vecka så jag har inte riktigt hunnit blogga.
Nu har jag dock en stund för mej själv så nu ska det bli rundvandring... :)


Ha en skön fortsättning på kvällen!

11 kommentarer:

Fam. M sa...

Halloj! Nu blir man ju lite nyfiken var hon fått jobb? Eller om du föredrar med vad? ;)

sand mellan tårna sa...

ååååå så mysigt! kanske du kan kolla Leilas avsnitt på nätet eller? hmmm..... ni har verkligen haft en jättefin dag på stranden....

Kram Linda

Sussie sa...

Hej. Vilken mysig dag i solen ni ser ut att ha haft. Skoj att hitta nya ställen att kika in på, jag kommer igen. Ha en fin kväll, och grattis till dina två jobb.

Galleri MochB sa...

Låter spännande med jobb, och till och med två!! Jag däremot kunde återgå en tid till hemmalivet nu efter en del år i heltidsjobb... :O) Så skönt ni ser ut att ha haft det på stranden!

alegni sa...

grattis till dina nya jobb! ert liv blir nog lite annorlunda framöver, men passa på att njut av stunder på stranden så ofta ni kan, för inget slår det!
lillebror o jag har likadana mössor :D

Marie//Tekla Maräng sa...

Men vad kul att du har fått två jobb, grattis. Hoppas att du hittar någon smart lösning med barnpassning, dom verkar ju dra in på sådant överallt.
Så skönt det ser ut där vid stranden.
Kram:)

Kamomilla sa...

Stort stort grattis!! Ny spännande utmaningar ligger framför dig!

Funccis sa...

Grattis till jobbena! Och två!! i dessa tider. Blev oxå nyfiken eftersom du bor i "mina trakter". Såg på dina favoritbutiker i Borgå, finns Kokljunskin kvar och Sasu's playhouse? Saknar också Robin the Hood i Gammelby.......och myki, myki mera (lite hurja myki). Lycka till med allt!

Tea Lady sa...

Hej!
Kul att du är med i min tävling! Lycka till!!

Åh så härligt det ser ut att fika på stranden! Helt i min smak.

Wow, två jobb! Hoppas du kommer gilla dem. Det blir en omställning i början i allafall.

Kram,
Lena

StrandviksVillan sa...

Härligt med lek och kaffe på stranden!
Gillar din servis, har tummat den ibland, skulle passa åt mig med ;)

GRATTIS till dina jobb! Kan tänka mig det blir en ordentlig omställning för dig och familjen, men man kommer nog ganska snabbt in i rutiner.
Ha det fint!

Ann sa...

Hej!

Jag måste bara få säga att jag älskar din blogg! Dina bilder, sååå mysiga och fina, känslofulla!
Så, då var det sagt!
Kram Ann