31 mars 2009

Den enes skräp....

är den andres skatt! :)



Jag har visst inte visat vår farstu/tambur åt er än?
Idag var det fantastiskt solsken åter och ljuset just passligt för lite fotograferande :)

I svärföräldrarnas garage hittade jag en liten charmig hylla bland allt "skräp" en dag förra sommaren. Ögat fastnade genast på den och jag såg möjligheten i den som ett fungerande "inredningsobjekt" och glädjen stor när jag efter förfrågan fick använda den.




Det tog en stund innan den hittade sin plats, hade velat ha den på ett annat ställe men trots att den inte är så stor (59x21x20 cm) så passade den bäst här på väggen som döljer vattenrör och proppskåp bakom sig. Den är det första men ser när man stiger in genom vår dörr, ett sött litet första välkommnande :)

Är ni riktigt "noga" ser ni att väggen ännu inte är färdig. Trots att det börjar bli ganska längesedan renoveringen av huset är färdigt saknar väggen ännu tapeter. Jag har bara inte hittat den rätta än...
T.om något av barnen har förevigat ett eget litet konstverk :)


Bordet som skorna och äppelkvistarna står på är ett gammalt symaskinsbord, skivan är givetvis utbytt. Har sett olika varianter av användning av liknande symaskins"stomme" men en kompis gjorde ganska fint i badrummet med en likadan men de lade en glasskiva med handfatet ovanpå...
Skorna var förrästen mina när jag var liten, min morfar hämtade dom till mej från en Amerikaresa han var på.



Här rullar dagarna på. Inget "spännande" händer och jag är i verkligt behov av motivation, i överlag. Att vara hemma med barnen blir lätt samma "ekorrhjul"... *suck*
Nu har jag varit hemma för länge... Jag borde fara ut bland människor igen :)

Ha en skön fortsättning på kvällen!

4 kommentarer:

Anne sa...

Fin gammal hylla!
Vad vacklert du har piffat på och runtomkring den, verkligen ett fint välkomnande som du skrev!

Kram Anne

alegni sa...

så sött välkomnande man får när man stiger in genom dörren till ert hem!
jag har också ett gammalt symaskinsbord i mitt barndomshem, men jag har tyvärr ingen plats för det här hemma!

Kamomilla sa...

Det var inte illa det! man blir glad när man stiger in hos er, det är jag säker på! Skorna är jättesöta!

Försök att njuta av tiden hemma, jag skulle ge vad som helst för att få vara hemma lite mer... men jag förstår nog hur du menar.. Men åren går i ett huj. Jag kan inte fatta att jag inte har några småttor mer. Förstfödde fyllde just 18. Jag undrar när åren hann gå utan att jag märkte nåt????

Fam. M sa...

Ååh, vad fint! Man blir så inspirerad att fixa lite! Men ska göra lite med "måtta" bara! =)