21 augusti 2011

Läder + Iris

Haha, vi verkar inte vara ensam om vår sovrums situation :) 
Och det här med bra skåp kan vara knepigt... Jag har redan lääänge drömt om att få använda våra gamla fönster till fina skåp och faktiskt har jag redan några sådana här hemma. Det krävdes bara en liten puff i baken för att det skulle bli gjort :)


Men det var inte det jag skulle berätta. Jag skulle berätta om min "besatthet" av dofter. Många är de tvålar jag köpt bara för att de doftar så gott... Eller hur jag sniffar på alla de rena klädesplagg jag viker ihop (och tro mig, i vårt hushåll är det mycket!) och ibland lägger kläderna i torktumlaren bara för att den goda rena-kläder-doften ska sprida sig i huset. Eller hur jag vid adventstider brukar ha en stjärnanis och kanelstång sjudande på spisen för att den sprider sådan god doft-stämning... Kanske jag borde sluta berätta mera nu medan ni ännu läser? ;)


Igår sprang jag in en snabb sväng i Wellmans för att få lite påfyllning till mina doftflaskor (ni vet, sådana med stickor). Nå, nu råkade just den doften vara slut men kikade lite på de andra istället och kom på den här spännande kombinationen Läder och Iris. Åh. Kan ni tänka er ett arbetsrum med en fin gammal läderstol (som den här, eller den här), ett stort arbetsbord i mörkt trä (typ det här), en bordslampa med grön kupa (typ denna)och en jordglob (som denna)... typ? Bra, för ungefär så doftar den... Sofistikerat, maskulint men ändå en mjuk doft med en touch av kvinnlighet.


Och ännu på tal om läder så har jag en ny väska. Kärlek!



Gissa om den doftar gott? :)

6 kommentarer:

Kickan Style sa...

Det här med dofterna är jag lite obekant med! :) Men din väska är bedårande!! Lyckat köp!

Hälsningar Kristina

Kamomilla sa...

Är väskan från Ellos? Såg att de hade en liknande- blev smått kär... Det är nog så vackert med brunt läder!

alegni sa...

ljuvlig väska! fast det där med dofter, där tycker vi annorlunda. själv har jag väldigt svårt med väldoft eftersom jag ofta får huvudvärk av riktigt starka dofter.
lycka till med sovrumsrenoveringen!

Livet på Sjögård sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Livet på Sjögård sa...

Kamomilla - jo, de väskan från ellos :)

Livet på Sjögård sa...

Och tack Kiki :)