18 april 2010

Söndagsfika och sol





Börjar kännas som sommar snart.... :)
Gårkvällens regn sköljde definitivt bort mycket damm som snön lämnat efter sig. Storasyster har en kompis och leka och jag bakade chokomuffinsar, barnen drack mjölk till men jag kokade lite kaffe som njöts ur mina favvomuggar :) Tyvärr var det för kallt och blåsigt att sitta ute...
(jo, duken är skrynklig, har ingen aning om hur ett strykjärn ser ut... ;)
Efter de saftiga muffinsarna har man lust att lägga sig i kökssoffan och lata sig. Trots allt är det ju söndag ;)

Glömde nästan; hittade snitt Pioner i Plantagen. Priset på 9,95 för 3 kvistar är nog värt det. Pioner är ju ändå min all time favourite :)

8 kommentarer:

mitt skärgårdsliv sa...

Ja fy för allt dam snön lämnat efter sig. En riktigt regnskur behövs alltid! Muffinsen ser goda ut! Så fina pioner. Trevlig söndag kväll!

Kamomilla sa...

Vilka muffins!!! och fina bilder, nog får man vårfilis..

Tigris Predikantan sa...

Vad tjusigt det är hos dig!
:)

Marie//Tekla Maräng sa...

Vad fint du har det!
Vilken underbar utsikt ni har.
Fniss då är vi två som inte vet hur ett strykjärn ser ut.
hoppas du tog dig en liten lur på soffan.
Kramar:)

Muffinsen ser jätte goda ut.

Fam. M sa...

Oj, jag vill ocå ha chokomuffins!!!! Kan du skicka några på posten? =)

Fam. M sa...

oxå sku det stå!

Annies Blå sa...

Hej! Vilken mysig blogg med många fina, inspirerande bilder. Hit kommer jag nog igen :) /Annie

Mrs Kissekatt sa...

CHOKOMUFFINS!!! *snålvattnet rinner*