24 januari 2009

Städlördag

Jag brukar försöka hålla en städdag alltid på fredag så vi kan ta det lugnt på veckoslutet men ibland vill det inte lyckas. Nu har storasyster varit sjuk några dagar och då följer inte den vanliga dagsrutinen vi brukar ha så det får bli en steddag idag istället...
Tvätten väntar på att bli vikt.






Lillebror har kommit på hur man öppnar den lilla haken som håller porten till källaren fast. Mer än 1 gång har jag hittat honom med händerna i asken med tvättmedel så nu ha jag rotat fram en burk i mina gömmor att förvara tvättpulvret i.
Hoppas bara han inte kommer på att kasta den ner i klinkergolvet...











Ni kan inte ana hur smuligt det kan bli under matsalsbordet då 3 barn äter frukost... Mitt bästa köp någonsin är min Dyson. Även om maken höll på att flyga i taket den dagen han kom hem och fick veta vad den kostade så ångrar jag inte köpet... :)
Eftersom det är jag som städar för det mesta hos oss tyckte jag att jag var värd den!
Ha ett skönt veckoslut!

4 kommentarer:

Vecka - Vecka sa...

Nu när jag läser ditt inlägg, så blir jag påmind på att jag också borde städa.. Får väl sätta igång nu lite medan maken lagar lördagsmiddag!

Ha en trevlig forsättning på kvällen!

Kram,Lotta

alegni sa...

din dyson ser ju häftig ut!
här har maken städdag på lördag ;)

sand mellan tårna sa...

Cool maskin!

Nu finns receptet på biscotti på min blogg!

Kram Linda

mitt skärgårdsliv sa...

Städa... jo nåt jag borde hinna med imorgon. Så fina bilder i föregående inlägget. God fortsättning på helgen!