16 januari 2009

Helgen väntar


... och bjuder hoppeligen på lek och skoj men även lugn och vila.

Har funderat lite över mitt bloggande. Egenligen gäller det alla de ställen jag regelbundet brukar besöka och andra ställen jag aktivt (försöker) skriva i... Jag är oftast så upp i varv på kvällen efter en hel dags busande med barn att när jag äntligen kommer så långt att jag ska skriva nåt (tankar, funderingar, händelser) så är min hjärna helt tom. Jag känner mej helt låst och får oftast sedan bara några flummiga rader ner. Det är nog för att med barnen är jag på deras "nivå" och kontakten med andra vuxna blir lite mindre (i.om. att jag är hemma) så jag har blivit och stampa på ställe. Detta har jag nu äntligen märkt efter 7 år :) och tänker bättra mig. Jag ska hjärngymnastisera. Har jag beslutat mej :)
Börjar sådär försiktigt med lite (barn) sudoku.... Kanske ni har andra bra knep att hålla sej i "form"?


Har enda sedan jag var barn tyckt om gamla saker. Minns när jag var 13 år gammal och på ett loppis hittade en gammal parfymflaska, sådan modell med en liten gummisak som man skulle pumpa fram parfymstrålen och runt själva flaskan var det ett fint virkat (antar jag) "skydd". Dessvärre har jag under åren "missplacerat" en hel del av mina saker och har bara minnen kvar av dessa grejer.

För ungefär 2-2½ år sedan insåg jag plöttsligt att det är så jag vill inreda. Många saker hade jag redan färdigt, de var bara i förråd eller skåp och väntade på att plockas fram... Andra saker har jag fått av släkten och lite har jag hittat på loppis. Sku gärna hitta mer på loppis men har inte haft tid nu på länge att besöka stans loppisar...

Visar här några saker som jag har i vår matsals hyllor.














Hoppas ni alla har en skön helg!

Inga kommentarer: