7 januari 2009

När pappa varliten/Lillebrors rum

Ibland blir saker sparade länge i skåp, glömda på vinden eller gömda i skrymslen.
Saker med värde, inte bara det materiella...

Pappas tröja när han var liten, passar nu på dottern och värmer skönt kalla vinterdagar!


Lillebrors favoriter. De är handdockor och vi sjunger alltid "Bää bää vita lamm" innan han går och sova.



Pappas gamla sänglakan när han var liten. Hittats nånstans i någon gömma... Passar lillebrors nya säng.



Vem minns inte den alldeles egna kassamaskinen? Även denna sparad i något skåp till all tur!



Tror faktiskt den varit makens storebrors men även den sparad. Väl använd, svansen är alldeles nött (eller bortklippt :) man vet aldrig).


Gammal men ny är denna briovagn. Snygg färg!


Knagg för badrocken.


Nu har vi busat hela morgonen, färdig för dagsvilan.... :)


Tack för alla fina komentarer om mina bilder. Jag fick en kamera i födelsedagspresent och nu ser man mej bara med kameran i högsta hugg dagarna i enda :)

Och tack Marie/Tekla Maräng för Awarden! Blev så glad :)
Vet bara inte till vem jag ska ge den vidare åt då jag än är så ny här...

4 kommentarer:

Kamomilla sa...

Härliga gamla skatter! Det säger en hel del om kvaliteten förr också, inte sant?

Galleri MochB sa...

Vad härligt att ha alla de där sakerna i förvar! Och så charmigt att de kommer i användning på nytt...

alegni sa...

jodå, det tillverkades rediga saker förr i världen, tvärt emot dagens slit-och-släng-prylar.

Marie//Tekla Maräng sa...

Men vad jag känner igen mig med alla fina leksaker som det var kvalitet på. Lillebror ser så nöjd ut där på bilden och dom fina handdockorna:)