17 januari 2009

Loppisfynd

Jag märkte att mina bilder inte gjorde sig så bra i mina omredigerade collage, gör ett nytt försök... :) Glömde dessutom bort några andra som jag tar med nu.
Är lite nybörjare och får pröva mej fram. Känner mej lite "tummen mitt i handen"... ;)


Den här cyklamen ropade på mej i butiken när vi var och veckosluts handla. Naturligtvis fick den komma med hem. Faktiskt så är det längesedan jag köpt hem blommor överhuvudtaget... Hoppas det trivs hos mej!




Min häriga lilla kanna som jag hittade på loppis för en struntsumma. Tycker de är så charmig :)
Glaskupan (som syns på översta bilden) är också ett loppisfynd och tallriken som är under har jag fåttt av svärmor "till låns" :)


Ljusstakarna har jag köpt i Jysk till bröllopet om jag minns rätt. Den lilla figuren i keramik har en min mammas goda vän gjort till min dotter när hon var liten. Skakar man lite på den så hör man att det skrammlar innuti av små små kulor :)


Min vita amaryllis som sköt ut ett nytt skott och en ny knopp men blomknoppen har egen vilja och växer snett :)


Min mellantös kom hem en dag i december från klubben och gav mej den här söta ängeln :)



Idag är det kallt ute, ser att vår fjärd har frusit till sig pånytt. Härligt! Det har varit så varm väder den senaste veckan att isen började smälta och sprack upp i strandkanten men nu har den frusit på igen. Kanske vi hinner ut och skrinna lite mer innan våren sedan kommer...

Nu börjar timmen närma sej lunchdax och jag väntas i köket :)

Ha det så bra!

7 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilka helt underbara bilder du visar särskilt dom ifrån skogen.
Gillar dina loppis fynd. Kannan är jätte fin.
Så du hör också att blommorna ropar att dom vill med dig hem?
Samma här.
Kram marie

Sjöboden sa...

Jättefin bild på hyllan, vilket ljus. Kanan var söt - med de torkade rosorna i blev det ju perfekt!

kram

mitt skärgårdsliv sa...

Så fina bilder du visar, på loppis kan man fynda massor. Borde ha mera tid att gå där! God fortsättning på helgen.

Kamomilla sa...

Oj så mycket fint du visar!

alegni sa...

jag tänkte skriva precis som kamomilla :)
det gick precis lika för mig igår när jag var o handlade - en höstglöd ropade o ville hem med mig ;)

Millas hem sa...

Gillar din fina loppiskanna, tänk att man kan hitta så många charmiga saker på loppis som andra har kaserat!!

Kram Camilla

PiaMaria sa...

Jättefina bilder!

kram Pia