19 januari 2009

Sådär apråpå

I förra inlägget konstaterade jag att jag inte på länge har köpt hem blommor. Hur det nu råkade sig så gick jag till bybutiken med storasyster och där stod en ensam bukett vita tulpaner kvar och väntade på mej :)

Nu står den så fint i mitt köksfönster och ger mej ögonfröjd... Pärlor på ståltråd piffade upp den lite extra :)







I vår familj tycker mannen om att koka mat. Vi äter mat med mycket vitlök i och förvarar därför våra vitlöksklasar i denhär härliga lilla korgen som är köpt i Welmans i gamla stan.

Älskar förövrigt att gå i gamla stans inredningsbutiker... Där doftar så gott av olika parfymerade tvålar och lavendel"spån" och annat. En annan favoritbutik är Liina Interior och hade jag mer tid och pengar skulle besöka dem ofare....
~ ~ o ~ ~

Isen har frusit på igen och under natten har det snöat. Ännu roligare attt ge sig ut på en liten utfärd på isen med spark kälkarna då man kan göra olika "stigar" att skrinna längs med :)

Mellansyster är inte riktigt som vi andra. De flesta andra barn hade säkert börjat bygga på en snögubbe men hon byggde en vulkan! Hon är för härlig :)




Utebilderna är tagna med min telefon, därav de lite dunklare färgerna...


Hoppas ni har en bra början på veckan!

5 kommentarer:

alegni sa...

tulpaner är bara så bäst! jag fick en bukett naturvita i lördags o det är så mycket finare än de kritvita jag köpte själv nyligen.
här snöar det idag... kan det inte få bli vår nu...?

Sjöboden sa...

Vad fint med pärlor i tulpanerna! Roligt för barnen med snö :-)

Kram C

Kamomilla sa...

lyx med såna fina blommor!

Härligt med snö, önskar vi hade lite mer.

Galleri MochB sa...

Alltid härligt med en fräsch tulpanbukett! Igår och inatt har här faktiskt snöat också, men synd när den täcker den fina skrinnisen... Ha en bra dag!

Marie//Tekla Maräng sa...

Härligt med vulkan bygge och vad härligt det ser ut med isen. Så rofyllt och vackert.
Tulpaner är bara bäst!=D