19 september 2009

Ego

eller "här är jag!" kunde inlägget oxo heta.

Ser det runt i olika bloggar och tänkte att jag måst samla mod och visa lite av mej jag oxo. :-)


 
 
 



Orsaken till inlägget blir väl nu lite reklam men kunde helt enkelt inte motstå detta bedårande lilla linne från Lindex. Den går väl under kategorin underkläder men jag tänker ha det dagtid *trotsar* ;)
Det är lite genomskinligt, ni får ursäkta bildkvalitén, men jag tänkte att kanske det inte är så farligt ändå :)

Det känns lite fånigt, jag brukar ju inte tycka att jag blir så bra på bild.... Man blir ju lite självkritisk.....
Men såhär ser jag ut :)

Vi (läs min man) har hållit på med en hel del igen. Hela framgården är ett enda mylla-sten-sand-cement kaos.
Planen är att kasta ut oljetanken och ha den utomhus så vi får lite mer välbehövligt förvaringsutrymme i källaren. Till det behövde vi en dörr så nu har vi en ny, tät dörr isf den gamla innerdörren där va förut.Vågar inte tänka på hur mycket värme det har rymt ut den vägen alla dessa år vi bott här. Iom det nya utrymmet där nere ska alla verktyg föras ner som vi nu har i utrymmet under trappan. Och hör - jag får göra det till ett skafferi sedan! Jeey!! Det hade jag tänkt från början men då blev jag brutalt utbuad av killarna, det sku ju bli maskin/verktygsrum (maskinrum för luftmaskinen). Men nu ska det bli ett mysigt skafferi. Nå, så mysigt man nu kan göra det... :)

Och så har vi fattat ett annat viktigt beslut. NU ska vi bygga upp vår gamla kakelugn - äntligen! Vi köpte "skalet" till en kakelugn för många många år sedan av en kille i vår by som har haft den på sin gård, under en pressu, i 15 år. Så den är kantstött och lite medtagen men destu charmigare. Det ska bli såå fint! *otålig*

Nu kallar andra husliga uppdrag min uppmärksamhet samt barnen magar som kurrar :)

Ha en fortsatt skön helg!

8 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Visst kan du trotsa och använda linnet när som helst ! Jättesnyggt.
Det är alltid roligt att få ett ansikte till en bloggare :) Ibland tror man att man har en bild av hur en person är, men det kan ändras när man ser personen på riktigt.

Marie//Tekla Maräng sa...

Oj vad spännande att bygga upp en kakelugn!
Klart du kan ha linnet när du vill för det är ju snyggt.
Kram:)

Kamomilla sa...

Halloj! *vinkar åt dig!*
Vilket fint linne, sånt skulle jag också vilja ha. Det kan man ju ha ovanpå vad som helst!

Vilket spännande kakelugnsprojekt! Det vill jag se bilder på!!

alegni sa...

ingen hade nog fattat att linnet var tänkt till något annat än ett vanligt linne om du inte avslöjat det ursprungliga användningsområdet.
åhh, ett alldeles eget skafferi - nu blir jag avundsjuk!
låter häftigt, men mysigt värmande med kakelugnsprojektet. lycka till!

Mjuka sa...

linnet är jättesnyggt!!
Kram Malin

Fam. M sa...

Oj vad ljuvligt med ett skafferi!! Jag sku såå vilja ha ett! Då sku jag laga shack rutigt golv....oj,oj,oj vad man kan drömma =)

å vad roligt med en sliten kakelugn säkeet hur charmig som helst!

Liljas Corner sa...

Alltid roligt att få ett ansikte på nån! Snyggt linne också!
Lycka till med kakelugnen!

StrandviksVillan sa...

Nämen hej där! Så kul att få ett ansikte till skribenten och du är ju mycket yngre än jag hade föreställt mig! :)
Hihi - tog faktiskt såna där bilder själv nyligen, men vågade inte visa dom :S

Må så gott!
A-C