20 februari 2009

Things and stuff to do...

... på sportlovet....
Idag har vi stekt plättar (stod på flickornas önskelista)


Grädden och sylten rymdes inte med på bild.
Dessutom var de nästan uppätet innan jag kom ihåg att ta bild... :)




Hittade skridskor på loppis åt flickorna relativt billigt, 9€ tillsammans. Vässningen kostade 5€ per skridskopar.

Annat jag hittade på loppiset var ett nattlinne, kostade 2€. Vet inte vad jag ska göra med det men kunde ju inte heller låta bli att köpa hem det :)
Den får pryda vårt sovrum tillsvidare.









Hängde upp mitt gamla fönster på sovrumsväggen dessutom.
Planerna är många med vad jag ska göra med mina fönster (har många sparade sedan vi bytte fönster i hela huset) men tid finns inte riktigt med i mitt liv som hemmamamma just nu...




Nu ska vi ut och njuta av skridskoåkning igen några timmar.
Ha det så bra!

6 kommentarer:

alegni sa...

plättarna ser mumsiga ut. jag stekte plättar åt ungarna i förrgår o de gick också åt som smör i solsken.
vilket sött nattlinne. jag tycker det gott o väl kan hänga där det hänger!
fint fönster! *vill ha*

Marie//Tekla Maräng sa...

Så snyggt med gamla fönster, man kan ju göra så mycket med dom, men jag förstår att du inte har riktigt tid just nu. Skulle så gärna vilja få tag i ett gammalt fönster själv. Skönt att ni har snö när ungarna har sportlov, här är det också fint några minus grader och sol med lite pudersnö på backen.
Ska nog göra plättar till helgen för dina ser så mumsiga ut.
Jo, jag hade Tilda dockan kvar i ca 14dagar medans jag surade och svor över henne, men sen så pang ner i papperskorgen.
Trevlig helg, kramar Marie:)

mitt skärgårdsliv sa...

Nu blev jag sugen på plättar å så fina hjärformade du lagat :) Borde besöka loppis nån helg och fynda lite saker. Trevlig helg!

Viola sa...

VIlka goda plättar, blir verkligen sugen och vilket underbart nattlinne du fyndat, måste ju få hänga framme så man kan njuta utav det dagligen, håller tummarna för dig på utlottningen, ha en skön helg, kram VIOLAN

Kamomilla sa...

Härliga plättar! Och nattlinnet är ju "to die for"!!!!

Marie//Tekla Maräng sa...

Du har en utmärkelse på min blogg.
Kram:)