12 februari 2009

Host och snörvel...


Det blev för mycket för mej med kalas förra veckan, tydligen. Jag förberedde mej hela föregående vecka med städning och bakning så jag sku vara klar till lördagen och undvika sista-minuten stress (ibland är det inte roligt att vara ensam hemma) vilket jag också hann med. Jag är så stolt över mej själv att jag faktiskt hann bli klar i tid innan gästerna kom :).
Med barn i huset går det inte att undvika basiller och bobbor av olika slag och hittills har jag klarat mej ganska bra undan allt. Tills här en morgon då jag vaknade och kände mej "crap". Huvudet känns som det vore inne i en stor bubbla och näsan beter sig som en kran. Skulle jag nu helst bli ordentligt sjuk så sku det gå över snabbare men det hålls på en slags mellanstadie. Jag blir helt slut av ingenting men klarar inte av att ligga och vila mej för det finns saker att göra och barnen är ju hemma. Blä!
Fick ett presentkort till Pentik av en väninna till födelsedagen och har äntligen haft tid att gå dit. Jag såg genast vad jag ville ha. En stor lykta! Den blev min för 5€ (startpris 65€, reapris 35€, mitt presentkort var värt 30€)
Ett av mina bästa köp på länge! :)
Vardagsrummet. I taket hänger en annan Pentik grej (uppe i högra hörnet, syns bara halva) jag fått i present förra året.

Nu har jag ännu inkommande lördagens kalas att förbereda mej för... *suck* Ingenting är bakat, ingenstans är det städat än, men jag är positiv. Jag hinner nog :)
Denhär gången är det släkten som är bjuden för att fira mina 30-år (fyllde 27.12) och lillebrors 2-års dag (han fyllde 10.2).
Hoppas jag inte svammlat för mycket, känns grötigt i huvudet... Tror inte jag orkar se vad ni haft för er, tar det en annan dag istället. Hoppas ni förstår :)
Sköt om er, vi hörs!

3 kommentarer:

Sivs hus sa...

Hei, Så vakker stemning du lager. Klem Siv

Kamomilla sa...

Vad fint du har det! Härlig lykta!!

mitt skärgårdsliv sa...

Lyktan är jätte fin!! Krya på dig, hoppas förkylningen ger med sig!