2 februari 2009

Matsalen


Katten gillar den nya utkiksplatsen :)
Verkar även duga för lite vila...
Äh, nu orkar jag inte bråka med blogger om var jag vill ha mina bilder... Nu får det vara såhär, bilderna syns ju hursomhelst... :)
Dessutom väntar man alltid på det där dagsljuset så man får bilderna någotlunda bra men några av bilderna blev väldigt mörka för ljuset utifrån bländade mer än jag trodde. Aldrig är det bra ;)


För något inlägg bakåt skrev jag om att jag hade ändrat om i matsalen. Tycker om att ändra om hemma. Som tonnåring ändrade jag om i rummet titt som tätt och försökte alltid komma på bättre lösningar.
Kanske jag har minskat på det lite dock, min man gillar inte att jag hela tiden ändrar ordning på saker och möbler...
Kökssoffan var förut mot fönstret där det lilla bordet nu är. Matsalsbordet svängde jag om och lade mot väggen och skuffade soffan till bordet.
Lampan som vägrade ligga längsmed bordet förut passar perfekt med bordet nu :)












Hur som helst så är jag nöjd. Känns fräsht med omändring och nu kan man ta emot våren :)
Jag gillar min tapet. Av alla tapetprover jag kom hem med så sa min man att den där kommer sist in i huset, men när jag inte tyckte om någon annan :)
Tapetserade ensam en sensommar i augusti då lillebror var halvåret gammal, maken hjälpte mej med det sista sedan, och nu har några år gått. Gillar den än :)
***
Ny vecka och nya projekt. Ifall jag får långtråkigt ska jag försöka tömma vår potatiskällare, städa och måla den så vi kan börja förvara saker där som inte behövs just nu. För det behövs verkligen. Utrymmet alltså :)
Ha det så bra!

2 kommentarer:

Galleri MochB sa...

Har faktiskt ännu inte möblerat om i ett ända av rummen sen flytten, men det kanske börjar bli dags. Minns att det var hur kul som helst när jag var yngre...:O) Hos er blev det jättefint! Lycka till med potatiskällaren.

alegni sa...

hos oss finns det tyvärr inte stora möjligheter att möblera om. man får åstadkomma förändring på andra sätt i stället, o det lyckas jag nog med. minsann, skulle maken säkert säga :D