25 februari 2009

Dripp dropp, solen är på topp... :)

Solen lyser ute och snön droppar ner från taket. Vet ni vad det betyder?

Jo, man kunde ju tänka sig trevliga utepromenader och lek i snön med barnen... men jag ser hur skitiga våra fönster är, och för att inte nämna allt damm som flyger omkring...


Jag är helt enkelt tvungen att städa, jag får ingen ro annars. Går dessutom igenom alla barnens klädgarderober, det är inte klokt hur mycket kläder de har där som de redan växt ur...
Ska ta och hyra ett loppisbort till veckoslutet så nu börjar det roliga; att märka och prissätta allt... *pust*
Känns lite som det våriga vädret påverkar. Ut med det gamla, in med det nya...


Medan jag städar måste jag passa på att hålla ögonen öppna, har nämligen lagt min kamera på ett ställe så jag inte hittar den. Eller så är det mellantösen som gömt det. Sånt är hon bra på :)
Otaliga är de gånger då jag letat efter min börs t.ex.och de sedan hittats under hennes säng eller tömd under soffan... *suck*
Bloggen får bara vara utan bilder tills den kommer fram, trist...


Men något roligt har jag att berätta!
Tack så jättemycket
för Awarden Teckla Maräng! Nu är jag så glad att städandet går som en dans... :)



Sköt om er, vi ses!
:)

3 kommentarer:

alegni sa...

hoppas du hittar kameran?
här har vi också haft takdropp, men i skogen där vi tillbringade hela dagen är det allt annat än vår :(

Vecka - Vecka sa...

Här borde också tvättas fönster.. Härligt vårväder har det varit idag!

Hoppas att du hittar kameran!

Kram,Lotta

Kamomilla sa...

Tappat kameran? Oj här skulle alarmet ha gått redan och full panik råda! ;)