28 februari 2009

På tumis

med storasyster i stan idag.

Förde saker till loppiset, där var smockfullt. Knappt så man kunde gå i gångarna, än mindre plocka upp sakerna på bordet...
Men det betyder ju bara att det rör sig mycket folk där så destu större chans att någon sak hittar en ny ägare. :)

Sedan gick vi på en fika till ett café i vårt lilla shoppingcenter i stan, kollade människor som rusade runt (det var nåslags readagar där). Vi behövde en ny skolväska till storasyster då hennes andra gått sönder, så vi hade ju tur att vi kom just idag för att köpa en ny.
Det blev en ljusröd med glitter och glam, såklart :)
Och dessutom för halva priset, vad är inte bättre än det?
Tog en runda i gamlastan också, där alla de fina inredningsbutikerna är. Visste att jag inte borde gå dit. Det kan ha förödande konsekvenser för min smala portmonnä.......

Där i favoritbutiken, Liina, fanns kökshanddukar, bröddukar, borddukar, dynvar, filtar, qviltar och grejs och stuff i härliga delikata vårfärger. Bl.a Green gate... Kunde ha köpt av allt...
Men den här fina brödkorgen bara måste följa med hem :)








13 kommentarer:

mitt skärgårdsliv sa...

Låter som ni haft en bra dag. Brödkorgen var ju jättefin! God fortsättning på helgen.

Marie//Tekla Maräng sa...

Mhm den brödkorgen hade fått följa med mig hem.
Låter som du har haft en härlig dag med fynd väska till dottern.
Fortsatt trevlig helg.
Kram:)

Anonym sa...

Vilken underbar brödkorg... jag vill också haaa :)

alegni sa...

vad roligt att storasyster fått lite egentid med mamma!
brödkorgen är fin! en sådan skulle man inte tacka nej till...

Fam. M sa...

E de Hannas butik? Vet inte vad den heter..snett mittemot Hanna Maria...hon har härliga saker!

Galleri MochB sa...

Vad härligt med en egen dag med mamma! Det är ett tag sedan vi haft någon sådan hos oss...

Kamomilla sa...

Fin korg! Man ser att kameran är återfunnen. Fina bilder!!

Britt sa...

den brödkorgen hade definitivt följ med hem till mig också! ;-)

Kram britt

Anne sa...

Hej!
Förstår att brödkorgen var tvungen att följa med hem, himla fin var den (blev riktigt sugen på nybakt bröd nu också, attans).

Fin är cokså din blogg, som jag definitivt kommer att besöka igen!
Hälsningar Anne

Sabina sa...

Hejsan. Tack för titten i min blogg! Första gången jag kikar in här... mycket fint! Om jag inte misstagit mig, så är det i Borgå du bor. Härlig stad! Min mamma bodde där nära i många år (till för ett år sedan) och alltid när jag var och hälsade på besökte vi gamla stan som är såå mysig!
Hit kommer jag gärna igen.
Kram S.

Viola sa...

Ni verkar ha haft en fin dag, förstår att denna korgen bara var tvungen att följa med hem, så rar, ha det bra i veckan, kram VIOLAN

Vecka - Vecka sa...

Vilken mysig dag det låter som! Vilken härlig korg, får ju lust att baka bröd!

Ha en skön vecka!

kram,Lotta

Sjöboden sa...

Vilka härliga brödbilder! Den soffan skulle jag oxå vilja ha... men kommer aldrig få :)
Tur att jag är glad ändå..