24 november 2008

Hej mitt Vinterland...



Nu när det är så kallt och snön har kommit är det praktiskt med vedspis och kamin. Dessutom när man bor på landet vet man aldrig när strömmen plötsligt går, då är det bra att man har dem så man kan koka mat och kanske koka den dagliga dosen med koffein :)
Dessutom är det ju så mysigt att höra elden spraka i spsen. Mys!

Nu har snön kommit i några dygn och det verkar aldrig ta slut... Så här mycket snö har vi inte haft på flere år - inte ens all snö ihop räknad! Ni kan ana att barnen är lyckliga :)
Maken har ju åkt på jobb och kommer inte förrän lite före julen så det är tur att jag inte är rädd för utmaningar, som idag på morgonen då storasyster skulle till skolan. Bussen kom aldrig (antagligen hade den kört i diket eller nåt) så det var bara att kavla upp rockärman och gå ut och skotta snö så jag får bilen ut ur garaget, men det var bara det att en stackars liten spade inte räckte till så jag gick till garaget och tog 4-hjulingen (snön kom upp till mina knän)... Det gick en stund men sen var det stopp. Snön var så tjock att 4-hjulingen fastnade i snön så jag fick gå efter spaden och gräva ut den. Ironiskt!
Då gav jag upp. Det skulle ta så länge för mej att få uppfarten till vägen plogad att skolan hinner sluta så idag har hon ledig dag :) Storasyster är inte alls ledsen att hon missar skolan. På skolan förstod de då jag ringde för att berätta var hon var. Vi provar på nytt imorgon.







Hela förra veckan var full med program och jag har varit alldeles slut när kvällen har kommit, jag provade några kvällar att få ihop ett inlägg men min hjärna var helt enkelt för trög. Har massor att berätta och visa men det får bli till en annan dag.

Önskar er en skön start på veckan! :)

8 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Men jösses vad det snöar...här snöar det mycket och jag ligger till sängs och är sjuk..
Kram Lotta

alegni sa...

jisses, vilken mängd snö ni har där. här har det snöat sedan igår på eftermiddagen, men så himla mycket har vi inte fått ännu, tack o lov.
du är tuff!

Marie//Tekla Maräng sa...

Har inte fått riktigt lika mycket snö som er, men den snö vi har blåser rrunt ganska mycket.
Hoppas ni kommer ut ur huset och fram till plogad väg.
Ha det så gott ni kan.

Vecka - Vecka sa...

Oj, ni har nog fått ännu mera snö där en här! Jag är så störd på oss då vi inte efter två år i egnahemshus har skaffat en ordentlig, ja vad heter det egentligen, sån där som man skottar snö med.. Men det har ju inte varit så mycket snö precis.. Vi har bara en spade och en borste.. Blir rätt tungt..

Kram, Lotta

Kamomilla sa...

jag förstod nog att ni hade fått mycket, men att det var såå mycket- det var huisigt!
Men du vet säkert hur kul det blev för oss :(

Sjöboden sa...

Oj... jag som längtar så efter snö, men det är klart, lagom är bäst!

kram

Galleri MochB sa...

Ni ser ut att ha fått mera snö där än vad vi har här... Men strömmen saknade vi några timmar i söndags när stormen drog kring knutarna. Fast det var rätt mysigt ändå...:O)

mitt skärgårdsliv sa...

Känner igen det där, när mannen reser bort jo då kommer det massa snö så man har fullt upp med snöarbete ute... Fina bilder! Kram!