2 november 2008

Fest på fest...

Det finns så härliga färger på hösten. Planterade häromdagen en "erica" i min blåa kruka. Ställde den brevid vår utedörr, gillar kontrasten mellan de olika färgerna...

***

Jag blev bjuden på ett smyckes-party i torsdags och mer än gärna gick jag ju dit. Det handlade om VÅGA-smycken och tösen som ordnade det hela hade hyrt en festlokal och ställt upp allting så fint, lite mysmusik (Duffy) och så lite bröd, ostar och vin.... Mmmm, härligt!
Nu kan ni ju gissa att jag totalt glömde att ta bilder för att visa er. Typiskt! :)
Någonting kom jag hem med men det var inte smycken. Skulle gärna ha köpt både smycken och inredningsgrejer men plåmboken tillåter inte alltid det jag vill...
Hittade härliga zinkfat och några härliga julbollar (eller vad jag ska kalla dem) i fattigmanssilver. Ser framemot att snart lägga fram dem :)









Igår kväll var vi bjudna till goda vänner på middag. Vi åt god mat och hade härligt sällskap (och lite gott att dricka även) och kvällen blev sen... Halv 4 kom vi hem. Lääängesedan jag har vaarit vaken så länge, tur att barnen sov över hos svärmor och svärfar och inte hemma hos oss med svärmor som vi först funderade.
Dagen har hittills varit lite seg men inget destuvärre...
Nä, nu får jag nog ta itu med middagen. Här kurrar hungriga magar runtom mej :)

Ha en skön fortsatt söndag kväll!

9 kommentarer:

Kamomilla sa...

Låter hellyckat och så skönt att höra att ni hunnit vara ute tillsammans! Det är såå viktigt!!!

mitt skärgårdsliv sa...

Fina saker du visar. Låter härligt med god middag med vänner och framför allt om man lyckats få barnvakt. Ha det bra!

alegni sa...

jag håller helt med kamomilla!
o så fina fat o bollar du handlat!

Sjöboden sa...

Finfina saker! Förstår att du vill ha dem framme NU!

kram C

Galleri MochB sa...

Har aldrig hört talas om våga smycken... men dina bollar o fat var säkert minst lika fina som smyckena...:O)

Vecka - Vecka sa...

Så fina saker du köpt och vad rolig kvällen lät!

Ha det bra!

Kram,Lotta

PiaMaria sa...

Jättefina saker du hittat!
Jag har själv köpt Våga-smycken och är lite besviken på dem....
Köpte ett halssmycke och ett armband som innehåller pärlor och ett stort silverfärgat hjärta...efter två veckor var båda hjärtorna inte längra silver utan kopparfärgade. Tycker att Snö-smyckenas kvalitet håller längre, så jag håller mej till dem i fortsättningen.......


kram Pia

♥ Fyra årstider sa...

Jag var på fest igår så här är vi lite trötta. Fina saker du köpt.
Kram Lotta

Lallis - liv och leverne sa...

Vilke mysig blogg du har.
KOmemr gärna tillbaka fler gånger.
Kram Lallis