11 november 2008

Förändringar och julen smyger på...

Jag får verkligen lägga band på mej själv just nu för att inte sitta och läsa allt jag har missat hos er under den tiden jag inte har hunnit vara här (lite har jag visserligen kikat in men har inte hunnit mer än så..) Först måste jag få ner det jag har tänkt skriva, annars glömmer jag och svamlar bara... :)

"En olycka kommer sällan ensam" sägs det ju (nej, nu ska ni inte bli oroliga, inget hemskt har hänt) men i mitt fall lyder den : 1 förändring kommer sällan ensam.
Så, i samma veva som min man kom hem för nästan 3 veckor sedan från jobbet på båten (han är alltid 4 veckor på jobb, 4 veckor hemma) så kom det ett satellit-tv paket hem till oss. Det installerades och beundrades (mest från makens sida) men sedan märkte vi att våra vanliga kanaler (de finska) hade försvunnit så nu känns det konstigt med svenska, danska och norska kanaler. Jag ser ju inte mina favorit program mer.... Gillar inte denhär "utomlands"-känslan. Kanske jag är lite fånig... :)
Men jag vet att jag nog kommer att vänja mej.

Sedan kom min man då på att NU passar vi på och flyttar till rummet som finns i nedrevåningen så alla barnen har eget rum i övrevåningen. Så nu har vi tömt, slängt, flyttat möbler och städat i en vecka. Kan inte förstå att vi samlat såå mycket extra saker på oss under åren som vi bott här (4 år), gubben förde bort ungefär 5 svarta sopsäckar med blandat skräp + en hel del möbler till bodan. Nu har jag nog städat mer än väl för resten av året!

Lite shopping har jag ju hunnit med mellan varven, i en butik som int riktigt är min favorit men ibland kan de överraska. Dessutom besökte jag Hemtex för förstagången någonsin (tror jag) för nu har de öppnat butik i vår stad. Hurra :)

Dessa härliga julhanddukar hittade jag t.ex i Hemtex!


Ett paket med alla dessa från Jysk.

Långa ljus från Hemtex

Och sedan pysslar man lite och kombinerar till detta!


Nu kallar hungriga magar :)
Vi hörs!

10 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilka fina saker du hittade på din shopping runda.

alegni sa...

jag håller med föregående talare!
o så hoppas jag få se bilder från ert nya sovrum snart...

Vecka - Vecka sa...

Så fint! Jysk kan förvåna ibland! Måste väl ta en tur dit sen i december! Och så fint slutresultat det blev!
Handdukarna var också jätte fina!

Förstår att det är konstigt med kanalerna.. men nog går det väl att få tillbaka de finska?

Ha det bra!

Kram, Lotta

Kamomilla sa...

Oj så ni har stått i! Vilket jobb! men det är detväl värt!

Trevliga saker du shoppat!

sand mellan tårna sa...

nä.... du har helt rätt. Så jag borde ju iaf få ett kroppssmör...hihi... det jag inte får köper jag själv..... önskelistan är lite rolig bara, men sann!

Kram L

maiju sa...

Hej, så roligt att du lämnat en kommentar hos mig så att jag hittade hit! Hemtex-handdukarna är faktiskt fina och ditt Jysk-fyndet också!

Galleri MochB sa...

Vi var utan de finska kanalerna också en tid men nu har vi dem igen (fråga mej inte hur det funkar...) och barnen tycker det är så kul att se buu-klubben och jag gillar strömsö. Härliga saker du shoppat. Länge sedan jag besökt Jysk. Det borde jag göra när jag ser dina saker...:O)

Sjöboden sa...

Verkligen vad fint du gjorde med dina fynd!

Ibland blir det lite stökigt med förändringar... vi håller just nu på i vårt kök.

kram c

Vecka - Vecka sa...

Hej igen!

Finns en utmaning till dig hos mig om du har tid och lust!

Trevlig helg!

Kram,Lotta

Maria Kiiveri sa...

Hej!
Det är första gången att jag är här:)
Vilken härligt blog du har. Fina saker har du köpt:)
Jag tittade en bild som du har i bloggen, (bilden av festen). Jag tror att jag känner en..Undrar bara om det va Janet?
Med vänliga hösthälssningar Maikki