28 november 2008

Inför första advent


Min vit amaryllis från förra året. Den var fantastisk och värd varenda cent (kostade 16 eller 18€). Den blommade på nytt 2 gånger och hade 5st dubbelbladiga blommor.























Ja, första advent står för dörren :)

Vart har tiden tagit vägen?? Jag som tyckte det var länge dit ännu...

Har varit i källaren och rotat runt lite i mina julgrejer. Hittade mitt mosshjärta jag gjorde förra året, än ser den fin ut så jag hängde upp det på en dörr i vardagsrummet. Lite annat pynt kom oxo fram.



Den här känslan man har när man ställer fram och gör det mysig... älskar den känslan :)


Sedan fick jag av svärmor några gamla lakan med spetskant, har en ide men får se om den funkar, lovar visa bilder sedan var de hamnade :)

På lakanet är det broderat initsialerna I.G 1970


Storasyster kom hem igår från skolan och klagade på ont i halsen och att hon var trött. Hon låg i soffan hela eftermiddagen och sov/vilade. På kvällen sen när hon orkade äta lite mat grät hon krokodiltårar för skolan skulle idag ha lillajulsfest med knytkalas och dessutom disco på kvällen. Nu missade ju hon allt. Idag hade hon redan hunnit glömma att hon var så lessen igår och tyckte det hade varit skönt att vara hemma med oss andra.
Det var skönt att höra!

3 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Tror jag lånar din idé av mosshjärta. Vilka vackra lakan med spets och monogram, man blir glad bara man ser dom. Kul att du har haft tur med amaryllisen.
Kram Marie

mitt skärgårdsliv sa...

Så underbar fin amaryllis. Jag har en hög med spetslakan jag borde göra nåt nyttigt av hade tänkt gardiner men har inte två av samma sort... Önskar dig en trevlig helg!! Kram!

alegni sa...

hoppas dottern känner sig piggare redan.
mosshjärtat är jättefint, lakanen o amaryllisen likaså. jag har några gamla lakan också, men jag nänns nog inte klippa i dem...