24 november 2009

Katten som trodde att...

... hon kunde sy.
Började under helgen med ett projekt jag haft i tankarna i snart ett år redan. Det startade bra men som med allt är förberedelserna både A och O. Jag hade inte ens packat upp min nya symaskin ordentligt, än knappast tittat efter om jag hade tråd att sy med. Suck! I tankarna hade jag ju redan nästan hunnit sy färdigt medan jag i verkligheten knappt var i startgroparna......

Nå, tänkte att jag kan ju åtminstone ta lite bilder för att visa mitt pyssel men då kom fröken Katt med och ville ha en tass med i projektet.... Vem kan nu motstå söta fröknar som tycker att ens projekt är världens skönaste och varmaste att vila på?? :)


 
 
 
 
 Det är inte bara Ann-Christin på Strandviksvillan som har en tokig katt ;)





Där ovan ser man mitt lilla syhörn som jag har ändrat om, igen. Förr var den i sovrummet men flyttade den ut i gången i hopp om att jaag sku använda symaskinen mer då.... Tror ni....? ;)

Ja, kanske jag kunde berätta vad jag tänker göra med tröjan, eller vill ni gissa?? :)

4 kommentarer:

alegni sa...

jag vill också ha en tokig katt!
ska det bli en kudde av tröjan?

mitt skärgårdsliv sa...

Söt katt ni har! Vi har två tokiga katter. Ibland vill de gärna ligga på tangentbordet när man ska försöka blogga ;)

hmm ska bli intressant att se vad du gör av tröjan, kanske en kudde??

Kram!

StrandviksVillan sa...

HAHAHAHAAAA!
Jag tänkte: nämen, har hon också en sån knasig skräddarkatt som mig!
Sen scrollade jag ner och såg att du skrivit om mig!
Visst är dom för roliga dom fyrfota vännerna :)

Jag tänkte också gissa på en kudde, ser att dom andra också gjort det. Fint att återanvända!

Ha en toppenvecka!
kram Ann-Christine

Anne sa...

Vilken fin katt!
Jag vill också ha ett gäng katter utöver vår hund - men min sambo är allergisk :(
Katter är så härliga!

Kul att ni kommit igång med kakelugnsbyggandet - hoppas det blir färdig till jul!!!

Kram Anne