3 januari 2010

Uppdatering och nytt år


Kölden knäpper iskall där ute och jag tassar omkring i yllesockor i vårt kalla hem. Tystnaden skulle vara total om det inte vore för den sprakande brasan i vardagsrummet... Tror jag sover i soffan inatt, sovrummet är iskallt. Skulle inte bli förvånad om tempen visade endast +15.

Jag har haft gäster idag, min närmaste släkt kom på kaffe och tårta. Fyllde år på mellandagarna så jag passar på bjuda på kalas så att jag får träffa dem allihop nu. Det är allt för sällan nuförtiden men födelsedagar brukar vara bra orsaker att träffas lite nu och då... :)
Kan inte sova, därför sitter jag här och nattugglar. Eller kanske det bara är ett svepskäl för att få mumsa på de få rester som blev kvar. Bjöd på 4 olika sorters minipizzor samt vitt vin och rött vin, blueberry cheesecake och kladdkaka. Mmmm vad cheesecaken var god....

***
Vardagsrummet har blivit så mysigt nu när vi ändrade om lite på ordningen. Och faktiskt var det min man som tog initsiativ till ändringen :)

 
 
 

Den lilla plåtkaminen ska vi nångång ersätta med en kakelugn, men när återstår att se. Utan kunde vi inte vara, ett gammalt hus som vårt läcker kallt in och varmt ut ;)

Ett alldeles nytt år har vi vid våra fötter. Det förra var fyllt med glädje och sorg, utmaningar och nya bekantskaper. Ser framemot det nya och jag hoppas kunna ta del av vad det har att erbjuda....
Hoppas ni alla får era önskningar uppfyllda och  kan njuta av vad det nya året har att erbjuda Er :)

2 kommentarer:

Kamomilla sa...

Gott Nytt År vännen! Värme behöver alla nu. Våra rör har frusit... Blä.

Galleri MochB sa...

Så mysigt med stockväggen! och så mysigt att sova på soffan framför brasan, eller ;O)
God fortsättning!