21 november 2009

Änligen

är vi på gång. En bit i varjefall... Jag har hört att murare är krångliga men jag kunde ju int ana hur krångliga de kunde vara. Efter en massa missförstånd och ringande hit och dit har vi nu äntligen börjat bygga på kakelugnen. Men vad det går långsamt. Vill ju ha den färdig NU!

För ni förstår ju, redan för min inre syn ser jag hur fint det blir till julen. Vad jag ska mysa med en brasa på julafton... :) (om den nu är ens så färdig vid det laget).










Ugnslucka hittade vi också efter många om och men.... Och som med det mesta är priset inte alltid vad man tänkt sej men det fanns inga andra allternativ för mej - inga nymodigheter hit tack!
Suck! Mitt tålamod blir nog prövat här.... Sa jag inte det förrästen ren? Kan den inte bli färdig NU??

Lördag igen. Överlevde förra lördagens mat och dans kväll. Det var nog det roligaste på länge, många trevliga bekanta att pladdra med. Dansade med en kompis pojkvän som verkligen kunde dansa, men det kunde däremot inte jag - till en början - men då ens danspartner är duktig så kommer man lätt in i svängen och man lär sig lätt an efter. Det var nog så roligt och det kommer jag att komma ihåg länge. Synd bara att min man ännu var på jobb, vet att han också gärna hade varit med...

Idag har vi varit in till stan för att se julgatan öppnas - i ösregn. Mysigt. :-p
Hoppas snön snart kommer tillbaka så vi slipper slask och mörker!

4 kommentarer:

alegni sa...

hurra! det var verkligen på tiden... den kommer att bli kanonfin när den väl står klar. hoppas att du inte behöver vänta så länge till!

Kamomilla sa...

Jag kan förstå att du har svårt att vänta... Det kommer att bli så fint!!!

mitt skärgårdsliv sa...

Förstår du vill ha den klart NU! Den kommer att bli jätte fin när den är klar och ugnsluckan är ju för härlig!!

Anonym sa...

Det blir en fin kakelugn!

Vacker bild av ljusen i inlägget under. Ser riktigt "levande ut".

Åsa