13 november 2009

Jul Pyssel

Var hemma i veckan men flunssigt barn och lämna lite sysslor åt sidan för att pyssla. Har ganska ofta en massa idéer men, nåjo, ni vet - brist på tid. Fast ibland undrar jag. Tänk om jag bara sku omorganisera och jag sku få tiden?? Frågan kunde man vända hur som helt hur länge som helst och det var ju inte det jag sku berätta idag.

Internet är ju en fantastisk källa till allmöjligt (på gott och ont) och någonstan för en tid sedan såg jag en bild som fastnade i mitt minne. Såg en vimpel/flagga i tidningspapperliknande material hängandes på en spegel. Lite så där Jean d'arc stil.
Så, jag tog en gammal tidning, left overs från kaffepannan och en sax.
Grävde oxo fram mina bokstavschabloner, jutesnöre, lite färg och lim. Lillebror hastigt i säng för dagssömnen och mellantösen och se på en barnfilm. Klara-färdiga-gå.
Fast färdig är jag inte ännu, har bara att limma lite men hur kan det ta så emot att göra en så liten sak??

Hur som helst så tog jag några bilder (fast vimpelflaggorna inte är färdiga). Tur är det lördag imårån så kanske man får det gjort. :) (noot)

Blev lite småsur på den plastiga chablongrejen så gick till en av mina favoritbutiker i gamlastan (Våga), visste att hon där hade sånadärna i metall. Dom har jag tittat redan länge på men först nu kommit för mej att köpa... (visr senare, har ej hunnit packa upp den ur kassen ännu).


 
 



 Inte lätt att fota som ni ser, varken med eller utan blixt...

Nu börjar klockan visa läggdax. Ny dag imårån. Vi ses :)

2 kommentarer:

alegni sa...

men oj, vilken trevlig idé! det där kunde jag ju använda mina schabloner till också. du har väl inget emot att jag eventuellt snor idén?
hoppas du får lite pysseltid idag och att det mås bättre hos er redan!

Mrs Kissekatt sa...

Det kliar i mina fingrar också att få börja med julpyssel :)