11 september 2009

Hoppad det inte blir en "dålig" vana

att bara blogga på fredagar...!? :)


Funderar vad jag egentligen ska blogga om just nu. Grejer händer ständigt omkring mej men jag får sällan tid att stanna till och bara konsentrera mej på bara en sak i gången... det är rätt intensivt med 3 barn ( i åldern 2½, nästan5 och 8-åringar), jobb och en man som är borta ca 4 veckor åt gången, så oftast är det just och just jag får mina tankar samlade. Det betyder då i klarspråk att jag oftast svammlar här på bloggen :) men kanske jag är förlåten? ;)


Ett stort framsteg har skett i vårt hushåll; äntligen har vi fått tv-antennen att fungersa så vi ser finsk tv. I ett års tid har vi bara sett satellit tv (viasat). Så roligt att äntligen se T.ex Buuklubben, Strömsö, m.m.....


Nu ska vi alldeles strax på middag till maken bror och sambo. Vi blir bjudna på hjort, ska bli spännande att se vad hon åstadkommit för rätter :)


 
Med dessa bilder bilder önskar jag er ett fantastiskt veckoslut!
Vår stad har en äng som varje år självsår sig med dessa solrosor. Kör förbi påväg till jobbet varje dag och nu och då stannar jag för att ta hem några blommor, för ängen med dess blommor är till för var och en i vår stad. Fantastiskt tycker jag :)
Att besöka er hinner jag mer imorgon så vi ses då!
 P.s
Ett stort tack till L med bloggen Sand mellan tårna för tippset om uppdateringar på blogger! :)
D.s

7 kommentarer:

Kamomilla sa...

Man kan inte hinna med allt. Man ska blogga när det är kul, inte av ett måste..
Ha en underbar helg!

Vecka - Vecka sa...

Här har det nästan också blivit bara helgbloggande..
Vackra solrosor!
Trevlig helg!
Kram, Lotta

Livet på Vestergård sa...

Vilken härlig solrosäng! Ha en skön helg!

DRÖMHUSET sa...

Härliga bilder!

Är imponerad att du hinner blogga alls, med tre barn och ensam länge åt gången!
Själv pallar jag knappt 1 vecka själv med två barn *fniss*
Du är en hjälte :-)

Trevlig helg!

Kram Sofie

alegni sa...

jag är förvånad över att du överhuvudtaget hinner blogga, men är glad över att du tar dig tid!
vilken härlig blomsteräng! o ljuvlig bild på lillebror i förra inlägget! det borde du rama in!
ha en skön söndag!

alegni sa...

den borde du rama in, inte det...

Marie//Tekla Maräng sa...

Ibland blir det ju så att man bara inte hinner blogga när man vill, men det får ju heller inte bli ett tvunga.
Det är väl mycket för dig nu när ungarna börjar skolan och lite fritidsaktiviter mm
Ha det bäst:)

Vilken solrosäng, fantastiskt.