28 augusti 2009

Goddag Fredag



Fredag och min "sista lediga dag"(inklusive helgen såklart) innan mitt nygamla jobb nästa vecka. Denhär helgen kommer att vara fullspäckad med program så jag är alldeles vimmelkantig.
Bl.a är det Skördefestdagarna och ölfest nu fredag och lördag. Se här om du vill läsa mer, men tyvärr stod det endast på finska *sur*.


I vackra Lovisa är det igen dax för Renovera ger mera under helgen. Här kan du läsa mera! Gå gärna in och titta på de fina husen som är med. Det händer massor, bl.a. gårdsloppisar, antikmässa, konstutställningar, gårdscaféer, torg m.m.... Hittade förråret ett härligt skrivbord på ett gårdsloppis men efter vårt bröllop så var jag totalt utan pengar och 120€ för ett gammaldax skrivbord var nog inte såå mycket egentligen men är man fattig som en loppa så är man. Harmar mej ännu oxo men hoppas på att få syn på det nu i söndag igen och då ska jag slå till :)


Men samtidigt som jag sku villa gå omkring i Lovisa på söndagen så är det den årliga 3-kampen för barnen (och andra "stora" barn :) och det kan man ju inte missa... Alla barn som deltar får sedan vid lillajulfesten en pokal och den brukar vara jätteviktig. Festen alltså, inte pokalen ;)


Och så har vi då lördagen. Vi ska på ett dubbelt 50-årskalas till mina föräldrar i Ekenäs, det är min moster och min morbrors sambo som båda fyller jämna år. Det ska bli riktigt roligt med fest :)
Till min morbrors sambo gjorde jag en liten tavla och med risk för att möjligtvis avslöja presenten i förväg hur den ser ut så visar jag den nu :)




Jag är inte så duktig på det här ännu med att dutta färg med hjälp av chabloner. Eller ska vi säga att jag saknar tålamodet med att förbereda. Ni vet, meta ut kanterna så texten inte går utanför eller blir sned samt kolla att mellanrummen mellan bokstäverna blir någotlunda jämn.... Suck! Efter några olika mer eller mindre "bra-dåliga" versioner gav jag upp och bestämde att den här får duga. Åtminståne blir bokstäverna snyggare så här än med mina egna kråkfötter :)


Har som sagt ganska mycke omkring mej i helgen så vi hörs nästa vecka igen så tills dess ska ni ha en jätte skön helg!

6 kommentarer:

Fam. M sa...

Oj, det låter skoj!! Själva är vi dunderförkylda...ingen svininfluensa dock! Så här ligger man på soffan o försöker vila.. =)

Ha det bra!

Kram

Kamomilla sa...

Vilken söt tavla med gulligt budskap! Inte lätt att schablondutta...

Galleri MochB sa...

Vilken fin tavla du gjort! Du borde nog dela dej i två för att hinna med allt i helgen ;O)

alegni sa...

du har verkligen fullspäckat i helgen. tänk att alla evenemang ska infalla samtidigt.
vilken fin liten tavla, även om jag inte är nån tedrickare :)
ha så kul i helgen!

Liljas Corner sa...

Tavlan är riktigt snygg, och jag gillar texten. Måste nog skriva den nånstans jag också :)

mitt skärgårdsliv sa...

Mycket program på gång läser jag!! Tavlan blev riktigt bra!! Önskar dig en trevlig helg!!