23 augusti 2009

Snörvel

Vitmålad bricka som jag hämtade bort från farmors bastubyggnad i våras då den skulle rivas. Och njuter av de sista luktärterna från blomrabatten, tänk vad gott de luktar... :)

Har gått och blivit förkyld. Typiskt när jag har så mycket jag borde få gjort.... Har dock nästa vecka ledigt så jag hoppas jag blir snabbt frisk från det här eländet så jag skulle få saker och ting gjorda.



Förra söndagen gick dessutom lillebror och föll så illa att läppen sprack upp och han slog övretänderna ganska illa och tandköttet var riktigt blodigt. För att vara på den säkra sidan åkte vi upp till jouren och visade upp honom. Läkaren sa att han kunde inte bedömma hur det var med tänderna men att han tyckte att jag sku väcka honom några gånger under natten för att kolla att han inte har fått hjärskakning....



Jag behövde aldrig väcka honom, han vaknade själv av att munnen värkte så jag tog det som ett gott tecken att han gapade efter värkmedicin :)
På måndagen ringde jag tandläkaren och hon tyckte att vi skulle komma och visa tänderna. Väl där var lillebror duktig, hon fick känna och se. En tand var lite lös och vi sku följa med hur den blir, om tandköttet runt den blev inflamerat måste den antagligen tas bort... :/ Änsålänge har jag inte sett några tecken på det så vi får hoppas att allt går bra!




Här är till sist en bild på våra katter, mor och son. Så sött när de ligger och kramar om varandra... :)


Ska ta och vila lite nu så jag får bort denna eländiga förkylning... *snörvel*

5 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Krya på dig!
Luktärtor är ju så ljuvliga och doftar så gott...
Katterna är ju för goa där dom ligger och kramar om varandra.
Hoppas att det slipper bil så allvarligt så att tanden måste dras ut.
Kram Marie:)

Om du vill vara med så har jag en tävling just nu.

Kamomilla sa...

Hoppas det läker fort och att han inte har så ont mer.
Pangförkylning här också, det är bara att vila och vänta ut eländet. Krya på dig!

StrandviksVillan sa...

Usch då, stackarn! Tur i oturen är att det väl är en mjölktand i så fall som måste ut...
Så mysiga katterna ser ut! Vår Nelson hade förr sällskap av sin syster Pippi (lever inte längre). Hon var också helvit som honom och dom brukade ligga så där kramandes :)

Krya på er nu båda två!

alegni sa...

så tråkigt med lillebrors olycka o din förkylning. hoppas tanden o tandköttet läker fort. problem med tänderna är min stora mardröm. eller en av dem... ;)
krya på dig du också!
åhh... mera underbara kattbilder. jag är så kattsjuk så det är inte klokt!
kram på dig!

mitt skärgårdsliv sa...

Stackarn som slagit sig. Hoppas det blir snabbt bra! Krya på er!!