25 augusti 2009

Dukat för stugliv



Nej, vi ha ingen stuga för vi bor redan färdigt på landet (fast jag har nog alltid villa ha ett landeställe...). Syftar mest på Lekstugelivet :)
På ett loppis i sommras fyndade jag lite småkoppar (som syns på hyllan på bilderna lite längre ner) som har flyttat till barnens värld. Dessutom kunde jag ju inte låta bli att köpa dessa söta glas och matservisen från IKEA tidigare på sommaren :)
Den prickiga bordduken är antagligen en duk till t.ex en brödkorg från green gate men jag tyckte den passade mycket bättre hit :)






Nu börjar lekstugan bli så mysig att jag snart flyttar dit.. Vad månne barnen sku tycka om det? ;)



Måste bara dessutom visa en bild på vad flickorna har fått. Vet inte vem som är mer förtjust i dem, jag eller flickorna :) men vad det är roligt att mata flugor åt dessa köttätande växter.
Den som känner mina barn vet att den här växten är såå typiskt våran Vilda Matilda, vår lilla fröken som till natten tar en monsterbil och krokodilmjukisen (en stor en) att krama om
:)

4 kommentarer:

Kamomilla sa...

Mysigt i stugan, men mindre mysig den där köttmumsaren... Hu!

Jättesöta koppar!

alegni sa...

jag kan förstå att du vill flytta in där - det är ju så mysigt i stugan!
fin, skarp bild på monsterväxten!

Marie//Tekla Maräng sa...

Dom är lite läckra dom där köttätande växterna.
Så fint dukat det var i den stugan, kan förstå att du vill flytta in där.
Kram:)

Fam. M sa...

Söta lilla lekstuga!!!