27 mars 2009

Kvarlevor....

Jag tycker mej ha sett lite folklore i någon tidning nåttag och kom ihåg att storasyster har några blusar i sitt klädskåp som hon har fått av min mamma. Den ena använder hon som pyjamas och den andra använder hon "ute bland folk" ibland. Senast då vi var och besöka Etnofestivalen i Billnäs för något år sedan...

Ack vad använda de är, dessa färggranna blusar (och det märks bl.a på fläckarna som inte vill lossna). Kommer ihåg att även jag gått med dem som liten och säkert mina yngre systrar också.
Tänk så slitstarka de är då vissa av dagens kläder knappt håller 1 barn!








Man ser att de varit i "hård" användning...










Det var lite från oss idag. Storasyster har fått en gammal dator så vi måste ändra om lite i hennes rum så datorn får plats på skrivbordet....
Nu kanske jag kan ha min dator ifred från Buu-klubbar och Dineywebben (som barnen kallar det :)

Ha en bra fortsatt dag!

6 kommentarer:

Kamomilla sa...

*me like* Härliga mönster!

Funccis sa...

ÅH så bekanta! Har själv haft liknande, oxå broderat både till mej själv och andra. Och till äldre flickan som nu är äldre än jag då. Flower power, Janis Joplin.....

Anne sa...

Fina blusar!
Min mamma har ett gäng sådana i en låda... men hon var så himla smal när hon hade dem att jag möjligen hade kunnat ha dem när jag var 12 år ungefär :)

Men de är himla vackra! vilket brodyr jobb!

Kram Anne

Marie//Tekla Maräng sa...

Så fina mönster.
Så fint inlägg nedan för i längtan av solen...
Kram:)

Vecka - Vecka sa...

Vilka härliga blusar!

Ha en skön vecka!

Kram,Lotta

Sjöboden sa...

Verkligen fin!