26 mars 2009

Välkommen sol

och välkommen vår!
Även om temperaturmätaren visar köldgrader ute så låter jag mej inte distraheras, solen har lyst varje morgon in genom vårt sovrumsfönster och väckt mej och barnen. Jepp, aldeles riktigt, vi är uppe med solen (ca kl.6).
Mamman i huset är nog lite sömnig då ännu så Musses klubbhus och Manny the handyman får underhålla till att börja med.....






Tog in lite äppelkvistar, som jag sett att många andra har gjort. De är så sköra och vackra de små små blommorna som kommer fram.
Bilden här under är tagen för 4 dagar sedan...



Och dessa är tagna idag....
Snart blommar de :)






Inte bara vi vuxna väntar på våren, även barnen börjar bli otåliga...
Här har grannens ungdomar tagit ut cyklarna till isen och skojar omkring.




Barnen har varit friska redan många dagar, det är jag som drabbades av någon konstig bobba som har gjort mej förskräckligt trött och magen har varit i olag, alldeles uppblåst och krånglig så jag har inte kunnat äta nåt... Vissa kvällar var jag i säng redan kl.21!

Men nu verkar den ändå ha börjat fungera normalt igen och maten smakar. Och tur det, byxorna började bli onödigt lösa runt midjan...
Tack för alla "krya på er" -hälsningar!

Nu ska jag hämta mellantösen från klubben och så får vi se vad resten av dagen för med sig :)

Ha det så bra!

6 kommentarer:

Funccis sa...

Intressant! Vet inte säkert var det ligger, men ska kolla, låter bekant. Kanske Emsalötrakten. Oj vad jag får lessamt "hem". Det går nog aldrig om, en del av mej finns alltid där. Hälsning från ett soligt österbotten!

Kamomilla sa...

Jag vill nog bara ha vår nu...

mitt skärgårdsliv sa...

Låter bra att ni mår bättre. Längtar efter vår. Även jag njuter av solen tidiga mornar ;) fast det har varit kallt. Här är även barnen morgonpigga!! Ha det bra!

alegni sa...

ja, enligt kalendern borde det ju vara vår nu, men låter inte -18 grader mer som smällkalla vintern också i dina öron?
jag är så trött på kölden nu!!
skönt att ni mår bättre!

Fam. M sa...

Heh, är det inte roligt med så morgonpigga barn?Här är det precis samma sak...men deras mor sku gärna sova lite vidare..men,men sen är det nog skönt då man är uppe =)
Tur att ni tillfrisknat!

Anne sa...

Härligt med SOL!
Blir så himla fint med äppelkvistar inne - jag tog lite Ginst istället jag bara för att gå emot strömmen :)

Skönt att ni verkar bättre efter maginfluensa.

Hoppas ni får en fin helg!
Kram Anne