13 december 2008

Sjukstuga

Nu har nog alla i familjen varit sjuka. Storasyster blev lagom till lillajul, mellansyster i början på den här veckan och natten till fredagen lillebror. Men lillebror blev inte sjuk i vanlig flunssa utan i nånting som heter enterovirus (eller hand-fot-mun sjukan). Hela lillebror är täckt i nånting som ser ut som vattkoppor men ser värre ut. Ni kan ana att jag inte fått mycke sömn då det kliar och känns så obehaglgt på lillkillen. På köpet blev jag också sjuk men mest i snuva, tjockt i halsen och några gubbar som har slagsmål på gång i mitt huvud.... Brukar sällan ha huvudvärk så när jag har så lider jag verkligen!

Vårt Nagubesök kom på torsdagen men hann åka passligt på fredagen innan jag blev sjuk, nu fattas ju bara att jag och lillebror smittade ner dem... Annars hade vi det trevligt, alla barnen (5 st tillsammans) var snälla och ingen bråkade.

Hade tänkt åka in till stan och se Borgå-Lucians kröning men det blev inte av. Inte ens barnen lussade då jag har varit sängliggande/soffliggande. Men vi får ta igen oss nästa år :)

En födelsedagspresent fick jag innan min vän åkte iväg med sina barn. Pecis vad jag har önskat mej :)



Nu ska vi vila lite till och dricka varm glögg! :)

5 kommentarer:

Vecka - Vecka sa...

Usch vad tråkigt med alla sjuka.. men man kan ju hoppas att ni haft det nu, så att ni slipper det på julen! Krya på er! Ha en skön vecka!

Kram, Lotta

alegni sa...

oj, oj, hoppas ni känner er bättre idag!

Galleri MochB sa...

Jobbigt med flunssor! Brukar passa in våra till de större högtiderna, men peppar, peppar....

Marie//Tekla Maräng sa...

Hoppas ni piggar på er snabbt, så att ni orkar med lite jul.
Kram Marie

Kamomilla sa...

Uh ja det där enteroviruset seglar omkring lite här och där...
Krya på er!