9 december 2008

Jul i köket

Nu har vi äntligen ett internet som fungerar igen, den har krånglat i några dagar nu. Dessutom har mellansyster varit sjuk så lite annat program har vi haft.

Mitt kök har jag fått städat. Åh, vad jag har rensat bort allt möjligt som samlat sig där; barnens leksaker, böcker, papperslappar och kvitton, flyttat på burkar och bytt plats med andra saker o.s.v.



Ljusstaken med tomtar fick barnen i present av farmor och ljuset till höger har jag limmat en glasbild på för att lite dekorera. Där bor förrästen farmor och farfar (barnens), i det röda huset mittemot oss :)

Minns ni mina kökshanddukar jag köpte på Hemtex? Nu har ju de oxo fått komma fram. Men några handdukar har fått en annan uppgift än att vara i köket. Det är så att jag köpt en Tilda bok och fick inspiration att sy lite... :)


Jag har sytt små julgrans dekorationer, eller var man nu vill ha dem. Barnen ville hänga upp dem genast i vår lillajulsgran. Små grisar, fåglar och hjärtan blev det.
(dagsljuset är inte mycket att skryta över och inte heller våra energisnåla lampor i taket :( därav lite dunkla bilder)



Det blev även några större grisar. Storasyster tyckte genast om sin och döpte den till griseknoe :) Håller på med några andra i annat tyg till lillebror. Kanske jag syr en kanin oxo bara jag hittar ett passligt mönster...?!



Må så gott och en härlig julväntan till er alla :)

4 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Vad pysslig du är..och vad skönt att få städat.
Kram Lotta

alegni sa...

åh, så fina saker du sytt! skulle du kunna tänka dig att dela med dig av grismönstret?

mitt skärgårdsliv sa...

Men så fint du sytt, jag vill å ha en sån där gris :) den var ju så underbar söt!! Var hittade du mönstret, nån Tilda bok?

Kamomilla sa...

Härligt så du sysslat och pysslat och varit kreativ!