10 december 2008

Familjen gris :)

Ja, förutom de röd-vit prickiga "Griseknoen" och "Rosa" (flickorna gav namn åt dem genast) så är lillebrors gris klar nu. Men nu har jag ändrat lite på "layout'en" - trynet, öronen (som var stoppade och uppåtstående) och fötterna, gillade inte riktigt som de var på orginalmönstret...

Jamen jösses, jag insåg ju just att jag glömt knorren på alla grisarna...


Bara jag hade lite mer timmar i dygnet så skulle jag sitta mest hela dagarna och sy sådana här grisar, det är kul :)


När lillebrors gris flyttade upp till hans rum kom kattorna och lade sig på fårskinnet. Här var det ju varmt och mysigt :)



I morgon har mellansyster luciakaffe i klubben och farmor har sytt såå fin klänning åt henne. Storasyster är ännu utan julfestkläder, sprang halva dagen i affärer idag men hittade inget jag ville ha. Så svårt är det inte men när jag har fått en bild i huvudet om hur den ska vara är det så svårt att ge efter och ta nåt annat istället... Nå, problemet är minimalt i jämförelse med annat som pågår i världen. Jag överlever ;)

Dessutom ska vi få besök från Nagu i helgen, ska bli så skoj. Har laddat med glögg, pepparkakor och mögelost :)

7 kommentarer:

alegni sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
alegni sa...

vilket som passar bättre, tack! grisarna är så söta :)
vilken underbar kissemissbild också!
lycka till med klänningsjakten!
tänk om man fick se en lucia i detta hus nån gång... måste tipsa sonens flickvän ;)
ha en trevlig helg!

Galleri MochB sa...

Vilka härliga grisar du sytt! men de borde nog kanske få en knorr också för värdigheten åtminstone...:O) Och julgranspyntet var jättemysigt. Jag är ingen hejare på att sy...

Kamomilla sa...

Kul med dessa nassar!
Ha en trevlig helg!

Vecka - Vecka sa...

Vilka söta grisar!
Ha det så bra i Nagu!

Kram, Lotta

Marie//Tekla Maräng sa...

vilka fina grisar du har sytt.
Jo, grisarna kanske saknar sin knorr. Hoppas att besöket ifrån Nagu blev trevlig. Låter i alla fall som att ni kan glögga och mysa på det du har laddat upp.
Ha en fortsatt trevlig helg:)

Hela rubbet sa...

Vilken ursöt gris du har sytt.
katterna ser så söta ut oxå