21 januari 2012

Farmors finservis




Likörglas med guldkant och finservis - farmor. Vinglas - vanligt varuhus tror jag. Bestick - loppis

Här är den. Blåvit och härlig! Har inte ännu använt dem alla, bara mattallrikarna som är så små. Mätte dem till 23cm i diameter, passar mej och barnen som är små i maten, värre är det med min man som behöver äta "karaportioner" ;) (fast han kan ju ta den stora som är där under dem på översta bilden kom jag på nu :) ).
Saknar lite fler mattallrikar, har bara 5 st. så det blir bara t.ex familjen som kan äta. Eller närmaste vännerna :)

Orkade inte fixa bilderna destu mer, det var lite knepigt då det idag har det varit ganska grått ute (snöar) så ljuset innomhus var därefter oxo... Har haft en trög dag med lite huvudvärk och noll inspis. Fast det är lördag. Och jag fick sova länge imårse. Tror jag att jag lägger på bastun, tar ungarna med mej, tittar på en film och så tar vi det lugnt resten av kvällen.

Önskar er en skön fortsatt lördag kväll!

2 kommentarer:

alegni sa...

åh, jag bara älskar den där servisen!
jag har fem flata tallrikar, fyra djuptallrikar och det som du ser i detta inlägg: http://alegniinoffice.blogspot.com/2008/01/i-vntan-p-antikrundan.html

Sjöboden sa...

Vilken underbar servis! Precis de rätta färgerna ;)
Kram caroline