16 september 2011

Fredags nice

Vetni, jag har börjat jobba igen.
Då mitt vikariat i skärgårdsskolan slutade på våren gjorde jag det valet att vara arbetslös hela sommaren. Med en man som jobbar på sjön och är borta långa sträckor i taget så varken vill, eller orkar, jag pussla barnen runt olika ställen och människor. Istället har vi haft en jätteskön sommar med mycket roligt! Så när skolorna åter började, började jag oxo halvhjärtat söka jobb. Bollade runt med olika allternativ, ringde lite runt, men de mesta rann ut i sanden... 
Förra veckan fick jag ett samtal, och 2 minuter senare hade jag ett jobb :)
Det är samma på samma ställe jag hade vikariatet på våren så nu känner jag stället och de känner mej. Ganska skönt tycker jag. Och att min arbetstid är mellan 10.30-15.30 (och 2 dagar i veckan till 16.00) gör ju inte saken sämre. Jag har redan hunnit tvätta en maskin med kläder, dammsugit och vikt en hög med rena kläder. Skulle ha hunnit med mer men jag plockade gröna maskar ur mina pelargoner, de jäklarna äter upp mina fina blommor.... :/


Och nu har min man målat vårt sovrumsgolv klart, sista varvet drog han idag. Snart snart får vi flytta in igen :)


Men först måste vi måla takpanelen, måla fönsterlister, golvlister, tapetsera, köpa ny säng, bygga klädskåpet...........

Önskar er en riktigt Fantastisk Fredag :)




En superskön fredaglåt av Adele 

3 kommentarer:

Kamomilla sa...

Vad roligt! Grattis! :)

Livet på Sjögård sa...

:) tack!

Fam. M sa...

VÄLDIGT fint blir det!!!
Ha det skönt!