23 augusti 2011

Kladdkaka och barn

Nu har min förstaklasist varit hemma hemma 2 dagar från skolan med lite snuva och rethosta, inget farligt alls men en unge som torr rethostar stup i kvarten kan vara störande för de andra barnen så hon har varit hemma. Efter 2 dagar här hemma retar hon gallfebern på mej. Jag tror hennes hosta har ebbat ut tillräckligt för att hon kan återvända till skolbänken imårån.


Och man kunde ju tro att få vara hemma skolan är det skönaste som finns men tydligen har man hemskt lite att göra. Så förutom mitt dagjobb (riva sovrumsgolv) så ska jag även vara nåt-att-göra påhittare... Vilket jag är väldigt dålig på så jag har fått ta hennes hyss med en nypa salt. Så idag gjorde vi kladdkaka. Det slår aldrig fel.


Hon har varit utan framtänder sen i februari. Tänker de aldrig växa ut?? Den följande till vänsten är nu så lös att den snart lossnar, då är hon utan 3 i rad... :)


Edit:
Mmmmmmmmm. Gott!

3 kommentarer:

Galleri MochB sa...

Men det är ju så sött utan framtänder :O) Hade också en dotter som vaknade med förkylning i lördags, men det redde upp sig tills måndagmorgon och skolan... Såg gott ut det där på nedersta bilden. Mums!
Kram Mia

Kamomilla sa...

Vad söt hon är!!

Stina sa...

Haha...vilken mysig tjej... och så gott det såg ut.:-)
Stina