13 januari 2011

Kissan päivät




Oj, om man kunde sova lika skönt som vår "mamma-katt" när man ville... :)

Tack för hälsningarna och kramarna. Visst kommer det att bli bättre, men jag har en tendens att gå här hemma och grubbla på saker... Och saken blir ju inte bättre av att man inte har någon att bolla funderingarna med. Har märkt att jag dragit mej undan mer och mer från vänner och bekanta, har inte helt enkelt orka "lägga mej i" så att säga.
De är nu bara så att jag måste ta mej i kragen och aktivera mig :)



Och som om vi inte skulle ha renoverat tillräckligt i vårt hus redan, så gör vi det lite till. Nu ska vi* göra en riktig trappa. Förr var där en stege som var ganska brant och nog farlig för barnen men med hjälp av min gubbes bror och svärmor ska vi nog få nåt bättre.
*nå okej, mest nog min man då :)

5 kommentarer:

Mrs Kissekatt sa...

Goselilla mamma-katt!!

Kamomilla sa...

Inte lätt det här livet heller... :( Vad tråkigt att du mår sådär visset men bra att du kan ventilera.
Jag levde så i många år, att mannen var borta varannan vecka och "ramlade" i i hemmet och allt bara kändes fel och just när man hittat rytmen så åkte han igen. Och sen blev jag ensamförsörjare åt två vildbasare och huh- det var tungt... Så jag förstår hur tungt du har det- du har ett enormt lass att dra! Hoppas allt reder sig- det gäller att tänka positiva tankar och affirmera !! (det funkar faktiskt)
Kram

Fam. M sa...

Hej gumman! Nu sku jag vilja vara där o göra långa promenader med dej! =)

Men alltså har du funderat på någonslags internet försäljning/hemförsäljning?
Eller öppna inredningsaffär!! Där i byn? Eller så inte i byn. ;)
Tänk stort, vad VILL du göra? Vad brinner du för? Kanske få "lite nytt liv" till byn o öppna eget café? Tror på riktigt att hela byn ju nog har "förnyats" på det viset att det är mycket nya unga familjer. Det sku nog behövas nån träffpunkt där, finns ju inget! Tänk att gå på byns gamla "siglarkultur" o fixa ett mysigt cafe där i bruket? Sku ju nog gå iallfall sommartid!!! Sku kanske bli lite som "Benitas" dit man kan komma med båt å! Eller varför inte en kombination av café/ butik (heminrednings grejs)?? Ha, ha en massa idéer somsagt. Men inget är omöjligt. Lyckligast blir man om man håller sig till nåt man tycker om o trivs med!

Kramis

Stina sa...

Härligt mysiga bilder.:-) Kram Stina

Vecka - Vecka sa...

Verkar lite jobbigt just nu.. hoppas den inkommande våren för med sig ljusare tider. Vet ju lite hur det är att anpassa sig med mannen borta. Här är det ju bara varannan vecka men ändå. Lite löjligt, men det jag mest irriterar mig på, är att han tar över kylskåpet och matlagningen (vilket jag är glad över) då han kommer hem, men då liksom glömmer jag allt som fanns där, vilket ofta resulterar i att man hamnar slänga en massa..
Ha det bra och sköt om dig nu!
Kram, Lotta