14 maj 2009

Uppdatering


Dagarna flyr och jag hinner inte alls med!
Kan inte förstå hur resten av världen får hushållssysslorna gjorda efter en lång arbetsdag, barnhämtning, mathandlandet och sedan komma hem och koka mat, städa, kolla att läxorna är gjorda, byka, sköta om sej själv och sin gubbe...
Dessutom har vi haft spysjukan på besök över morsdagen, för 3dje gången sedan påsken, så vi är alla lite hängiga och trötta annars också..
Kort sagt - jag har dammråttor i knutarna, bykhögen växer och det är knappt jag hinner med resten av allt som borde göras.... *pust* Tur är det fredag imårån :)








Hyllan jag visar här är ett av de andra fynden jag gjorde hos min farmor för några veckor sedan. Har inte gjort nånting åt den, förutom att jag tvättat den lite. Ca 50 år av damm satt ganska hårt fast... :)
Även de små flaskorna kommer därifrån. Flickorna plockade lite skilla (heter den så?) åt mej och de passade perfekt till små vaser.

Ni får ursäkta mej men jag bara inte orkar och hinner blogga runt idag mer men jag kommer nog ännu för att se vad ni haft för er :)

Ni ska ha en trevlig fortsatt kväll!

2 kommentarer:

alegni sa...

jag fattar inte heller hur folk som jobbar heltid HINNER!
synd att ni spyttat så mycket, hoppas ni skaffat alla antikroppar ni behöver för en lång tid framöver.
härlig hylla du hittat hos farmor, o jo, det är nog scilla det där. (wow, jag kan faktiskt namnet på en blomma!)
ha en skön helg. kram.

Mjuka sa...

Vilken mysig blogg jag hamnat i. Vackra bilder!
Kram Malin